hoe heet die ene kunstenaar?

Er is een kunstenaar (schilder) volgens mij is hij al dood, maar hij schilderde vrouwen en mannen met onnatuurlijke kleuren als blauw en roze. Volgens mij zijn de mensen op de schilderijen vaak naakt, maar dit weet ik niet 100% zeker. ik dacht dat hij Italiaans was, maar ook dit weet ik niet zeker. Hij is wel een man. Ik weet dat dit weinig informatie is, maar ik weet ook niet meer.. en ik wil graag weten hoe hij heet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Pablo Picasso?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bedoel je misschien Anton Heyboer?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anton_Heyboer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien Corneille

Toegevoegd na 5 minuten:
Of andere leden van De Cobra
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beschrijving van de schilderijen komen zeer overeen met de schilderijen van john wesley (1928) die wel iets wegheeft van pop art. Hij gebruikt voornamelijk wit, blauw en roze en heeft ook veel naakten gemaakt.
Als je zijn naam googled zet er dan artist of 1928 achter, anders krijg je voornamelijk een andere john wesley.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.google.nl/search?q=john+wesley+1928&oe=UTF-8&hl=nl&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1024&bih=690
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het zijn dat je Francis Bacon bedoelt? Ik ga op zoek naar een afbeelding.

Toegevoegd na 5 minuten:
Lucian Freud, zou ook kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedoel je misschien Henri Matisse?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bedoel je Modigliani.