Deze printjes zijn van William Hamilton. Hoe heet dit drukwerk en waarom kan ik nergens soortgelijke vinden? Van wanneer is dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Prospero en Ariel van een schilderij van Hamilton William Hamilton (1751–1801) was een Engels kunstschilder en illustrator.

Hamilton werd geboren in Chelsea, Londen, maar gereisd en gewerkt in Italië met Antonio zucchi voor meerdere jaren. Hij eerst als een architecturale rapporteur opgeleid, maar al snel verhuisde naar bioscoop portretten en scènes uit speelt. Hamilton werd zeer goed-gekend voor zijn schilderijen van afleveringen van de toneelstukken van Shakespeare en zijn illustraties van gedichten. Hij kreeg de opdracht om werken te creëren voor John boydell Shakespeare Gallery, Macklin de Bijbel en Bowyer de Engelse geschiedenis.[] 1] Deze waren grote schaal gereproduceerd in populaire prints. Francesco bartolozzi gegraveerd een aantal Hamilton's bekendste werken.[]2]

Hij schilderde ook moderne evenementen, zoals het verlijden van Marie Antoinette, op de wijze van epische historische drama. Verschillende gevecht scènes werden ook tentoongesteld met inbegrip van de vernietiging van de Spaanse batterij schepen voor Gibraltar in de nacht van 13 september laatst (1783) en verdediging van de inbreuk op Jean d'Acre door Sir Sidney Smith (1800).

Hamilton's stijl toont de invloed van de cultus van sentiment typische van de periode, die lijkt op het werk van Angelica Kauffmann. Hij neemt soms ook aspecten van Fuseli Dramatische samenstelling en concurrentieverstoringen figuur van tekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat het poesieplaatjes zijn. Misschien kin je het eens vragen in een boekhandel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
william hamilton leefde van 1751 tot 1801, dus in deze tijd moet je de prenten plaatsen.

Toegevoegd na 3 minuten:
ik vermoed dat de stijl valt onder 'romantiek'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Romantiek_(stroming)

soortgelijk werk zou je dus moeten zoeken onder romantische kunst.