Het zou zomaar een werk van Willem Burgers kunnen zijn.

Wim Burger werd geboren in Amsterdam in 1913 en overleed in Laren (N.H.) in 1999.
Woonde en werkte in Amsterdam.
Leerling van de Vrije Akademie (model) van Jos Rovers (figuur en stilleven) en van W.A. Wassenaar (landschap). Kreeg in 1965 een rijksstudiebeurs en bezocht Israël, Italië, Joegoslavië, Spanje, Frankrijk, enz.
Schilderde, aquarelleerde en tekende (ook tekeningen in O.I. inkt en gouaches) in figuratieve trant landschappen, stadsgezichten, panorama's en figuren. Maakte bijzonder verrassende en aantrekkelijke tekeningen.

bron: http://www.kunstschilderswaardering.nl/waardering-van-kunstschilders.php

De signatuur onder het schilderij laat zich lezen als BURGERT of Burger.
Beetje onduidelijk op de foto.

Maar wel een heel mooi impressief werkje. Het is een stadsgezicht op de Westertoren in Amsterdam denk ik.

Op deze link kun je over heel veel schilders veel te weten komen.

http://www.kunstschilderslexicon.nl/waardering-van-kunstschilders.php?sortby=3&rev=-1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Beer,
Alvast bedankt voor je antwoord.
Andere werken van deze schilder zijn ondertekend met Wim Burger.
Op het schilderij in mijn bezit komt de voornaam niet voor.
Dit werk zou door mijn grootvader zijn aangekocht rond de jaren 1930.Misschien een Burger uit een vroegere periode?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan zomaar zijn Livinus, Schilders veranderden hun signatuur nog wel eens in de tijd.
Maar je zou met een goede foto, zonder spiegeling van flitslicht, bij een kunstgalerie of kunsthandel kunnen proberen om de herkomst van het schilderij te identificeren.
Ook musea kunnen je verder helpen. Dus probeer het daar eens verder uit te vinden.