Wie zijn de twee vrouwen op de afbeelding en wat doen ze? De een speelt fluit en de ander kijkt gehypnotiseerd toe.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke van de twee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beide ik d8 iets met lord heeft te maken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie afbeelding babyfaced!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zijn het niet beide vrouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgens mij zeg je in je vraag wat ze doen,
dus is het geen vraag

Het beste antwoord

De linkerfiguur zal Krishna zijn, want dat is de fluitspelende god waar het hindoeïsme vele legendes over kent.

Toegevoegd na 9 minuten:
De rechterfiguur is vermoedelijk Radha. Zij raakte gehypnotiseerd door het fluitspel van Lord Krishna. Ze werd zijn gemalin. Samen staan ze symbool voor het goddelijke paar. In hun liefde tot elkaar brengen zij de meest verheven vorm van de spirituele liefde tot uiting.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou tegelijk met mij, of terwijl ik nog druk op de toetsen bezig was zag ik ook Radha staan. +

Andere antwoorden (2)

het zijn Radha en Krishna, ze komen voor in het hindoeisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
helemaal korrekt!
Aan de linkerkant zien we Krishna, een van de meest aanbeden goden in het hindoeïsme, in veel hindoeïstische stromingen wordt Krishna beschouwd als een incarnatie van Vishnoe, in andere als de Allerhoogste Persoonlijkheid of hoogste manifestatie van God-energieën, ofwel God zelf.

Rechts zien we Radha, zij wordt als de belichaming van "Hladini-Shakti" of goddelijke liefde gezien. Men ziet haar als de reïncarnatie van Krishna's gemalin Lakshmi die hem in iedere reïncarnatie opnieuw ter zijde staat.

Tesamen staan ze symbool voor het goddelijke paar. In hun liefde tot elkaar brengen zij de meest verheven vorm van de spirituele liefde tot uiting.

Met de magische klanken van zijn fluit wist Krishna zijn geliefde Radna en de andere herderinnetjes te bekoren en in zijn goddelijke dans te betrekken. Al fluitend en dansend op Krishna’s muziek brachten ze samen vele magische nachten en wonderbaarlijke dagen door.