Wat is de naam van de soort winkel die materiaal verkoopt aan kunstenaars?

Dus niet een 'hobby of creativiteit' winkel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanwaar toch al die minnetjes zonder commentaar bij alle antwoorden, terwijl er m.i. prima antwoorden bijzitten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey, nieuwe avatar, wauw
ben jij dat zelf???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ben het. Van de week gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jij durft, zo hup in het echie. goed hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat kan er gebeuren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je geeft jezelf bloot G.
gebeuren kan er niet echt iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, het is tijd om mijn innerlijke vrij te laten. Dit is een stapje.

Antwoorden (5)

atelier ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Atelier verkoopt als het goed is schilderijen, maar hij vraagt materialen daarvoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een atelier is de werkplaats van een schilder, daar wordt geen schildersmateriaal verkocht. Ik denk dat EC een galerie bedoeld, waar ze inderdaad kunst aan de man proberen te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o, okee, bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En in een galerie worden ook geen materialen verkocht, Alleen het eindresultaat. Overigens begrijp ik de hieronder staande minnetjes niet. Kan iemand dat even toelichten?
Kunstschildersbenodigdheden en beeldhouwersbenodigdheden?
12 jaar geleden
kunstenaarsbenodigdhedenwinkel.
Die term kom je nog aardig wat tegen op Google.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze verkopen 'Kunstenaarsbenodigdheden' die term word gebezigd, dus een Kunstenaarsbenodigdhedenwinkel of winkel voor Kunstenaarsbenodigdheden.

van Ginkel gebruikt die term en Pro-Art, eentje waar ik regelmatig me spullen haalde ook, daar stond het zelfs op het raam. verengelst is het Art supplies, dat bekt wat sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, zoiets! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van Ginkel en art supplies etc. zijn winkels die kunstenaarsbenodigdheden verkopen. Het zijn geen hobby benodigdheden winkels. Volgens mij is er geen naam waaronder al die soort winkels te vatten zijn (zoals drogist kruidenier slager enz)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, harmonika. Maar bij gebrek aan een snelle hippe term noemen ze zichzelf al kunstenaarsbenodigdheden winkels. Mij voorstel was om het te verhippen en er Art Supplies van te maken of bestaat die winkel al.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die winkelnaam bestaat al, en zelf vind ik dat we toch zo min mogelijk engelse termen zouden moeten gebruiken ;)
Heb deze even voor je opgezocht GD.
Flokstra Kunstenaars- en Hobbymaterialen,

Die zitten in de stad Groningen en verkopen werkelijk alles op dat gebied. Grote winkel met werkelijk smullen geblazen artikelen, die kwalitatief heel goed zijn.
Niet dat je daar naar toe zou moeten (hoewel erg de moeite waard...;-)),
maar zo noemen zij zichzelf.
Het kan dus een Kunstenaars- en Hobbymaterialenwinkel heten.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd +1