Weet iemand hoe ik dit kan maken met Photoshop?

http://www.7415comics.com/images/illustrations/sin_city_poster.jpg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Link werkt niet...

Antwoorden (1)

0)Graag wat meer uitleg.
Wil je exact deze poster namaken, of iets dat er op lijkt?
Er zijn namelijk een 10-tal mogelijkheden om deze poster samen te stellen, de beste manier hangt af van wat je originele foto's zijn en hoe goed je met je muis kan werken.

1)Om te beginnen zul je minstens 2 foto's nodig hebben.
1 van de achtergrond (gebouwen) en 1 van de voorgrond (op deze foto dus James Bond?)

2)Deze 2 foto's zet je in het zelfde document, maar in een aparte layer. Noem ze bijvoorbeeld 'laag achtergrond' en 'laag voorgrond'

3)Vervolgens zal je James Bond moeten 'uitsnijden' uit zijn originele foto. Wat het makkelijker maakt om hem uit te snijden is als je al een witte achtergrond hebt, zoals hier: http://www.fcpablog.com/storage/bond.jpg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1263951854552
Nu selecteer je hem door met de 'magnetic tool' rondom hem te gaan.
Stel dat je geen witte achtergrond hebt, dan wordt het uitsnijden wat moeilijker. Je kan het dan doen door zelf met de pen tool of met de lasso rondom het uit te snijden deel te gaan. Vervolgens verwijder je het stuk dat je niet nodig hebt, of je kopieert hem rechtstreeks naar een nieuwe laag boven de achtergrond laag, en vervolgens verwijder je de 'tussenlaag' (wat 'laag voorgrond' zou noemen als je stap 2 goed uitgevoerd hebt)
Vervolgens kan je zelf naar eigen goeddunken de juiste grootte en positie van James aanpassen.

4)De teksten die erbij horen zijn normaal gezien poepsimpel, gewoon even met het tekstvak enkele teksten er zetten, lettertype aanpassen en klaar is kees.

5)Aangezien ik hier al een serieus lange tekst getypt heb, stel ik voor dat ik niet over de details zoals de regen ga beginnen. Beter volg je daarvoor deze tutorial:
http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?rubriekid=3&artikelid=586

Moest stap 1 tot en met 4 niet duidelijk zijn, volg dan deze tutorial:
http://www.leerwiki.nl/Photoshop_Tutorial:_Iemand_of_iets_netjes_(met_haar)_uitknippen (dit is een andere manier, maar even goed of slecht)

Moest je nog problemen hebben ivm zwart/wit, typ gewoon in google 'photoshop tutorial zwart wit' en je zal wel iets tegenkomen dat je kan helpen.

Zo, hopelijk ben je nu wat wijzer.
Graag een foto van het resultaat!
Grtz

Toegevoegd na 7 minuten:
Ook voor het effect links onderaan typ je even in google 'photoshop effect brush tutorial'