Welke kunstenaars en/of fotografen hebben werk gemaakt met kinderlijk gedrag als inspiratie?

Ik ben op zoek naar kunstenaars, designers, fotografen die iets gedaan hebben met het kinderlijke in hun werk.. Of het gebruik van producten door kinderen toegepast in hun werk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De fotografe Sally Mann maakt heel sfeervolle zwartwit foto's van haar kinderen.

Ruud van Empel heeft veel werken gemaakt waarin de kinderlijke onschuld een grote rol speelt: http://web.ruudvanempel.nl/works/172-dawn-3.html (zie afbeelding)

Loretta Lux maakt vervreemdende foto's, waarin het bijna altijd om jonge kinderen gaat (zie afbeelding).

Maura Biava heeft fotoseries over een heel dromerig meisjee. Zij speelt zelf dat personage, dus het is niet letterlijk een kind, maar die dromerigheid doet me wel erg denken aan kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het eerste waar ik aan moet denken is het werk van Anne Geddes.