Wordt moderne kunst niet overschat?

Soms doet het me denken aan "de nieuwe kleren van de keizer",als je ziet voor hoeveel geld sommige stukken verkocht worden.
Dan denk ik wel eens : dat kan ik zelf ook nog wel maken...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Die hoge prijzen komen tot stand omdat enkele rijken, vaak ook firma's heel veel geld beginnen neer te tellen voor een volslagen onbekende artiest.Zo creeren ze een hype.De werken van die artiest worden heel veel waard.Iedereen met geld wil ze kopen als belegging.Zo bepalen zij de smaak.Dat wereldje is heel pervers en heeft niets meer met liefde voor het schilderij of beeld te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ja, moderne kunst wordt overschat.

Wat let je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord is: maak het dan als je tenminste rijk wil worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier ook weer vraag en aanbod... Zijn er velen die jouw spullen willen verkopen dan krijg je een hogere prijs...

Zo kwam er iemand bij Picasso en die wilde twee schilderijen kopen... Daarop zei Picasso dat hij er maar een had van 30.000 dollar... Maar de persoon wilde er twee... Een momentje zei Picasso, dan kijk ik nog even...
Na een lange tijd kwam Picasso terug, met twee schilderijen die precies bij elkaar pasten... Toen de man 60.000 dollar afgerekend had, zag hij dat Picasso dat ene schilderij midden doorgezaagd had...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja.. dat is een kwestie van smaak. Ik persoonlijk vind moderne kunst niet geweldig, ik hou meer van kunst uit de renaissance en barok tijd. Maar misschien vind een ander dat realistische juist weer helemaal niets, en kan die een uur lang naar een modern kunst werk kijken om de achterliggende gedachte uit zo'n schilderij te halen.

Het ligt er maar net aan waar je waarde aan hecht. In principe denk ik dat moderne kunst alleen overschat is voor degene die niet de moeite neemt er uitgebreid naar te kijken. Dan kan het wel of niet je smaak zijn.

Trouwens, ik denk wél dat sommige moderne kunstwerken overschat zijn. Maar iedere periode heeft over- en onderschatte kunstwerken. Mijn vorige alinea slaat dan ook vooral op de hele stroming af doen als overschat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overschat in prijs?
Of overschat als kunst

Zelf ben ik van mening dat beiden te hoog gewaardeerd worden. Anderen kunnen daar een andere mening over hebben.

Je kunt ook zeggen het is waard is wat de gek / "exper" er voor geeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen soms. maarrrr..... De creatie die is ontstaan door inspiratie is voor elk persoon verschillend. Voor de koper (ziener) kan het niets zijn maar bij andere zieners the top of the bill. Hier gaat het om erkenning en herkenning. Jij herkent iets wat je belangstelling verdiept je wilt het hebben en je koopt het. De kunstenaar heeft nu zijn erkenning. De prijzen zijn erg hoog tegenwoordig maar het leven is ook duur gemaakt. Vele kunstenaars leven met subsidie en leven op de grens van het bestaansminimum. Kunst is zo stil en eindig tegelijkertijd dat geld vooral voor de kunstenaar. Hij verkoopt iets voor nogal veel geld maar verkoopt vervolgens een halfjaar niets meer. Eigenlijk is kunst onbetaalbaar, want de kunst uit arme landen de kunst van kinderen, de voeten paint van een verstandelijkgehandicapte. Het is kunst, en zelfs het leven is een kunst waarvan jij de meester bent. Ik heb kunst lief. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik zit soms ook met verbazing te kijken hoe veel er voor geboden wordt. Misschien ga ik het toch nmaar proberen.
Soms worden er ook schilderijen van bijv. kinderen met kanker geveild en dan denk ik ook.. kom op maar met die flappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is met zoveel zaken: verdiep je er in en je begrijpt beter waarom het een meer kwaliteit of waarde heeft als het ander. Zo heb je ook wijnen, voetballers, maaltijden, hotelkamers, postzegels, meubels, sieraden, auto's of kledingstukken die heel duur worden verkocht waarbij ik zelf denk 'wat een belachelijke prijs'. Uiteindelijk zijn er in al die branches een aantal liefhebbers die van al die zaken de details zien die jij en ik niet zien, enkel en alleen omdat ze daar oog voor hebben gekregen. Smaak is iets dat je ontwikkeld als je ergens in verdiept en er valt wel degelijk over te twisten.