Soms wel, en dat is het al jaren. Als je kijkt naar wat Cassandre voor een reclamewerk heeft gemaakt, dat werd al in de jaren twintig van de vorige eeuw als kunst gezien.
bv het drosteblik, of heel veel mooie posters (zie hiervoor de link)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee.

"Ja, maar sommige zijn heel artistiek gemaakt!"

NEEEE!
14 jaar geleden
Reclame die op dit moment wordt geexposeerd niet, maar er kan een moment komen dat de wijze van reclame maken een time stamp is voor een bepaalde periode. Dan kan het verheven worden tot kunst, als het symbool staat voor een stroming en gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar nooit meer *modern*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, wat is modern? In het Cobra Museum in Amstelveen hangen werken die ouder zijn dan ik in jaren op de wereld sta, en dat heet ook nog modern...
Ik hoop toch heel hevig van niet !!!!De kinderen maken m'n hele huis vuil en witte reus maakt het weer schoon op 15 graden in m'n wasmachine die ik óók nog van mijn geleende geld gekocht heb, behalve m'n walking fridge waar al mijn vrienden zich huilend instorten onder het genot van de feestsausen van calvé nadat ze zijn komen aanrijden mét brilletje in de nieuwe citroen waar álle sportspullen van de kinderen inpassen, die ik ga wassen met witte reus en zie boven???? PULEEEES.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige wel maar van de waspoeders ben ik niet zeker
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kunst is dat wat gemaakt is met de vooropstaande bedoeling (één of meer van) de menselijke zintuigen én de menselijke geest te prikkelen. Kunst wordt door iedereen anders gezien en geïnterpreteerd. Reclame kan wel degelijk prikkelen, de kunst is wat je er zelf in ziet. Maar dit gegeven geldt ook voor de kunst zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker is dat...

De nieuwste trent is dat de reclame de toeschouwer afzeikt... Zo ver is het nu al, dat men grijpt naar het afzeiken van de klant, om indruk achter te laten... om het onder de aandacht te brengen... Als het maar blijft hangen de boodschap...

Zo ver zijn we al gezakt in ons respect naar elkaar...