Waar kan ik goedkoop acrylverf kopen van een goed merk?

Om te schilderen op doek. Bijv. Amsterdam, of een ander goed merk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Winsor & Newton is een merk dat kwaliteit levert. Het is aanmerkelijk duurder dan de verf die je bij de blokker koopt. Kwalitatief hoogwaardige verf. De betere speciaal zaken verkopen dezen verf, en je kan het ook via internet bestellen. Ik heb goede ervaringen met Peter van Ginkel. Leer vooral hoe je kleuren moet mengen, want dan heb je aan een paar kleuren genoeg.

Toegevoegd na 9 uur:
Mijn Basis set:

Process Cyan (Blauw)
Process Yellow (Geel)
Process Magenta (Rood)
Process black (Zwart)
Zinc mixing white (Wit)

De eerste vier kleuren zijn de kleuren die ook in een printer gebruikt worden. Hier mee kan je bijna alle andere kleuren mengen. Ik heb er voor gekozen om deze kleuren te gebruiken omdat ik dan op de computer kan zien welke verhouding ik nodig heb, om tot een bepaalde kleur te komen. De keuze is altijd erg persoonlijk. iedereen heeft zo zijn/haar eigen voorkeur.

Je hebt in ieder geval de primaire kleuren nodig. Rood, blauw en geel. Vaak kan je deze in een set kopen met wit en zwart er bij. Dat is een prima uitgangspunt.

Probeer al je kleuren zo veel mogelijk te mengen met de primaire kleuren. Zwart of wit toevoegen aan een kleur maakt deze grauw of faal.

Toegevoegd na 12 uur:
ps. Koop er ook een vertragen bij. Acryl droogt nogal snel. Ook een medium om transparante verf te maken kan handig zijn.

Andere goede merken zijn Golden Artist Colors, Lascaux en Daler - Rowney
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke kleuren zou je adviseren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie bewerkt antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! Gebruik je ook nog een andere rood dan de magenta (tomaatrood zeg maar) want die kun je niet krijgen door te mengen of wel?

Andere antwoorden (3)

bij de "Kwast" of andere hobby winkels zijn heel veel keuze acrylverf..
in vele prijsklasse
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij de Praxis, daar hebben ze meerdere merken voor een goede prijs , geen praxis in de buurt? ga dan naar de gamma!

Toegevoegd na 24 seconden:
action heeft trouwens ook verf voor op doek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schilder zelf ook en koop mijn acrylverf altijd bij Blokker.
Je koopt het daar per 6 tubes a 75 ml in de kleuren zwart,wit,geel,groen,blauw en rood voor ca. 5,99 euro.