Hoe zorg je er voor dat je idee geen idee blijft?

Ik heb een heleboel goede ideeën(ik wil bv. al heel lang mijn kamer en make over geven) maar ik doe er niks mee. Ik ben te veel berig met anderen dingen (helaas hoort mijn gsm daar ook bij ) dus als iemand tips heeft, zijn die HEEL welkom

2 jaar geleden
1.4K
Amadea
2 jaar geleden
Door een prioriteitenlijstje te maken, Welke wens is groter: jouw kamer een make-over te geven of alles bijhouden wat er geappt wordt?
MarBet
2 jaar geleden
Mij helpt het idee van de pot die je vult met knikkers en zand altijd wel. Als je begint met het vullen van de pot (dag) met zand (telefoon, tv kijken etc), dan past er daarna geen knikker (iets dat tijd en energie vraagt) meer in. Als je zoveel mogelijk in de pot wilt krijgen, begin je met de grootste knikkers, als de pot daarmee al vol lijkt, kun je er toch altijd nog zand bij in doen, want dat valt om de knikker heen. Misschien passen er zelfs nog wel kleinere knikkers bij.
Het gaat er dus eigenlijk om dat je bewust kiest wat je doet op een dag.

Antwoorden (2)

Als je voor dat de dag begint al bedenkt of opschrijft waarneer je iets wilt doen en dan ook bijvoorbeeld tegen je zelf zegt dat je pas op je gsm gaat als je je doel hebt bereikt.
2 jaar geleden
nona
2 jaar geleden
goed plan, ga ik proberen. THX
Door je idee uit te werken.
'Mijn kamer een make over geven' is veel te groot en vaag om uit te kunnen voeren.
Breek het op in stappen.
Eerste stap is in dit geval denk ik een moodboard maken, wat wil je precies qua kleuren, meubels, sfeer, indeling.
Je idee ga je pas iets mee doen als je precies weet wat de volgende stap is.
In je voorbeeld is het een project met veel verschillende stappen om dingen uit te zoeken, regelen, kopen etc.
Toegevoegd op 14 maart 2022 19:00: tekst
2 jaar geleden
nona
2 jaar geleden
Dat is ook wel echt een hele goede tip, super hard bedankt. :)