Wie weet dit voor voorwerp is?

Dit zilveren voorwerp kwam ik ergens in een doos tegen, we hebben geen idee wat het is. De bovenkant is open alsof er iets ingezet kon worden?
(Alvast beetje schoongepoetst met tandpasta maar er zitten nog zwarte vlekken op.)

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Een mondstuk om sigaretten mee te roken ?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ik denk het mondstuk van een waterpijp
Amadea
4 jaar geleden
Mijn eerste ingeving is: een muskaatrasp.
LeonardN
4 jaar geleden
Kan je iets uit elkaar schroeven?

Antwoorden (1)

Het is onderdeel van een scheerset voor Amerikaanse soldaten in de eerste wereldoorlog. De zogenoemde Khaki set. Er werd inderdaad iets in geplaatst: een scheermesje. Zie maar: https://thumbs.worthpoint.com/zoom/images4/1/0414/12/gillette-safety-razor-khaki-set-army_1_5b6365709c37449a3c26bde709830f6b.jpg
. . .
Het betreft dus een oude scheermeshouder.
Toegevoegd op 02 mei 2019 18:24: tekst
Plaatje bij antwoord
Amadea
4 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
Knap gevonden!!! (+)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank jullie wel voor de reacties., vooral Amadea. Het is inderdaad een oude scheermeshouder, het plaatje via de link klopt helemaal!
Leuk om te weten.