Welke bijtende middelen kan ik gebruiken om foto's te vernietigen?

Ik dacht dmv wasmiddel mijn foto's te "vernietigen" dit bleek alleen voor normaal papier te werken en niet fotopapier. Papierversnipperaar is geen optie meer. Welk middel kan ik toevoegen aan mijn emmer vochtige foto's ? Alcohol werkte ook niet

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.8K
Griffin
3 jaar geleden
Aceton, bleek, thinner, verfstripper, stickerverwijderaar (maar niet samen)
jc54
3 jaar geleden
Bijtend middelen om foto's te vernietigen: muizen en ratten......
Rieneke1
3 jaar geleden
@jc54 Ware woorden helaas :D
tinus1969
3 jaar geleden
Waarom heb je ze niet verbrand?

Antwoorden (1)

Koop een pot caustic soda (ca 250 gram korreltjes in een plastic flesje) bij b.v. de Gamma. Strooi het voorzichtig in een metalen bak of wasbak. Geen plastic, want als dat spul oplost (roeren met een HOUTEN lepel) wordt het heet. De hete oplossing is ZEER BIJTEND dus doe ook handschoenen aan en zet een bril op. Met enkele uren moet het probleem opgelost zijn
Als voorzorgsmaatregel doe je er verstandig aan om de stop van de wasbak vast te maken met een ijzeren draad. Als het papier achterblijft als een slijmerige troep kan je de stop met de draad wegstrekken, de afvoer een beetje peuren met de houten lepel of een stokje,, de troep heel voorzichtig afspoelen met koud water en met handschoenen aan uit de bak verwijderen in een emmer. Als je goed gespoeld hebt is het geen chemisch afval en is de afvoer ook weer schoon.
Volgende keer is het veiliger de droge foto's te shredderen of op te stoken.
Toegevoegd op 07 oktober 2020 21:16: tekst