Waarom kun je bijvoorbeeld in Duitsland niet alles op streetview zien en in Nederland wel?

Ik wou bijvoorbeeld een kleine stad in duitsland genaamd kleve bekijken via streetview, maar dat is niet mogelijk

4 jaar geleden
5.1K
LeonardN
4 jaar geleden
In Nederland kan je denk ik ook niet alles op streetview zien, maar wel veel meer dan in Duitsland idd.
Pieterke
4 jaar geleden
Klopt LeonardN. Ik ken al zo een paar plaatsjes in Nederland die niet op streetview te zien zijn.
popeye
4 jaar geleden
@Pieterke waarom noem je ze niet dan even op als je wilt

Antwoorden (1)

Privacy en het massale verzoek van Duitsers hun huis niet op streetview te tonen.

https://www.mrgps.nl/duitsland-google-streetview/

Om die reden niet vreemd dat het hele land in rep er roer raakte toen ineens van die rare google-auto’s door de straat gingen rijden. Het leidde tot grote publieke commotie alsook een rechtszaak waarin het zogenaamde ‘verpixelungsrecht’ werd afgedwongen. Google werd verplicht een aparte website te maken waarin de Duitsers Google individueel konden verbieden dat hun huis herkenbaar op streetview kwam te staan.

Google ging daar aanvankelijk vrolijk mee aan de slag

Maarrr… de hysterie hield aan en uiteindelijk hebben maar liefst 244.000 Duitsers zo’n blur-verzoek ingediend en was het eind nog niet in zicht. Germany werd Blurmany.

Niet alleen was dat veel werk voor Google, ook zou de dienst daardoor feitelijk ernstig gehandicapt raken. Het resultaat was dat Google de stekker eruit trok en z’n auto’s terugriep. Enkele grote steden (Ruhrgebied, Berlijn) zijn nog wel aanwezig maar veelal gedateerd. De rest van Duitsland is een witte vlek.

Vervolgens ontstond er weliswaar in Duitsland een ‘discussie over de discussie’ , maar het ‘kwaad’ was al geschied; Google riep ‘aufwiederschnitzel!)
Toegevoegd op 20 oktober 2019 20:59: bron