Hier vind je filmpjes en uitleg over enkele goocheltrucs.

http://users.skynet.be/fa398895/Goocheltrucs/Goocheltrucs/Goocheltrucs.html

Nog een selectie van filmpjes om trucs te oefenen:

http://users.skynet.be/fa398895/Goocheltrucs/Goocheltrucs/Nog_meer_goocheltrucs.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Op youtube staan er heel veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je ook een goocheldoos aanschaffen? Voor een paar euro heb je bij Action, in de speelgoedwinkel of misschien zelfs op marktplaats een doos met simpele trucjes en een boekje met uitleg. Een hele simpele truc die ik zelf vroeger erg leuk vond, was die van de magische ballon. Op een opgeblazen ballon plak je een stukje transparante plakband. Maak je publiek wijs dat deze toverballon niet zal knappen als je er een naald insteekt. Steek deze vervolgens door het stukje plakband in de ballon et voila..... hij knapt niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou deze niet zo snel van een site afhalen, maar ik zou een goochelwinkel bezoeken.

"amateurische goocheltrucs" bestaan namelijk niet. Ik zou het eerder beginnerstrucs noemen.
Via een site trucs leren is leuk, maar als je een winkel bezoekt, krijg je uitleg, tips en ... trucs..

In Nederland heb je eigenlijk 2 goede goochelwinkels, waar ze je echte, leuke goocheltrucs kunt leren; namelijk magicshop.nl (voorheen Jan Monnikendam) en dynamite.
(mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Magicshop ;-))

Je hoeft geen professional of "goochelaar" te zijn om die winkels binnen te lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet ook een goede die altijd werkt (de eerste keer). Neem een stok kaarten en leg bv schoppenboer onderop. Dan vraag je het publiek "zwart of rood" Zegt het publiek rood, dan zeg je, dan houden we zwart over.Zeggen ze zwart, dan zeg je niks. Vervolgens vraag je "klaveren of schoppen". Weer buig je je antwoord in schoppen. Vervolgesn zeg je boer, vrouw, heer of aas. zeggen ze aas, dan houd je boer, vrouw heer over enzovoort, tot je ze op schoppenboer hebt. Dan vraag je hoeveelste kaart. Bijvoorbeeld 10. Dan houd je de kaarten achter je rug, telt van de bovenkant de kaarten 1 tm 9 af en gooit als 10e je boer op. Werkt gegarandeerd, zoals ik zeg één keer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Youtube ja!
http://www.youtube.com/watch?v=zU8hZWLvZNk&feature=mh_lolz&list=FL8bVUZZ3ibWQ

http://www.youtube.com/watch?v=uroglg7zo8E&feature=mh_lolz&list=LL8bVUZZ3ibWQ

ik vond die 2 wel erg grappi :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op bartricks.com leuke site met filmpjes