wat is de goedkoopste manier om een elektrische fiets te maken?

ik moet voor mijn beroep erg vaak lange afstanden fietsen. nou is het zo dat mijn conditie niet de beste is. ik moet vaak pauzes neemen als ik fiets. nou zou ik het fijn vinden als er een ondersteuning is voor als ik even erg moe wordt. zodat ik gewoon door kan blijven fietsen.
mijn budget is erg weinig aangezien ik even weinig geld heb. het hoeft me alleen even te ondersteunen. ik ben bereid veel tijd eraan te besteden. ik ben best wel handig daarmee. alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
LeonardN
4 jaar geleden
Ik gok dat je dan bij zoiets uitkomt:
https://www.ebikesets.nl/webshop/ombouwsets/ombouwset-voorwielmotor/
En anders moet je dus echt met volledige zelf-knutselpakketten gaan komen.
tinus1969
4 jaar geleden
Advies om een defecte fiets te kopen --die je dan niet gerepareerd krijgt? dat is een min waard...
janjan
4 jaar geleden
Dan kun je op Marktplaats voor weinig geld een defecte kopen. Zo ben ik aan een mooie Sparta gekomen voor €150,-
Helaas heb ik hem niet aan de praat kunnen krijgen.
Ik verkoop hem dan maar weer aan een handig iemand.
jodyenboyke
4 jaar geleden
Ik heb mijn fiets van Markplaats, 4 jaar geleden gekocht, was een van de eerste modellen Giant en nog geen dag spijt van gehad. Zonder onkosten rij ik nu al 4 jaar met veel plezier en echt voor een klein prijsje.....Uiteraard kan ik niet in jouw portemonnaie kijken maar het overwegen waard!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
dankjewel iedereen! ik ga de opties even bekijken

Antwoorden (1)

Check bij de fietsfabrikant of leverancier of jouw fiets wel geschikt is. Van sommige merken en types is bekend dat de frames (en specifiek de voorvork) de hogere krachten niet aankunnen. Dan wordt ombouwen sterk afgeraden. Afhankelijk van het origineel gemonteerde remsysteem (velgrem, schijfrem, rollerbrake of trommelrem) moet dit wellicht worden aangepast of vervangen.
De goedkoopste oplossing is een ombouwpakket te gebruiken, zoals de 009 S.L.A. 36V/12Ah budget startset voor € 349,-
Compleet en geheel voorgemonteerd.
Inclusief handleiding.
Eigenlijk is zo'n klus iets voor een ervaren fietsenmaker.

Zie hier voor meer info:
https://electrek.co/2018/04/21/weekend-project-build-your-own-budget-friendly-electric-bicycle-for-under-500/
SimonV