Ik wilde net piano/keyboard gaan spelen, maar hij gaat opeens niet aan. Hoe kan dat?

Adapter ingestoken uiteraard.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Adapter/ keyboard stuk?
Geen spanning op wcd?
Niet correct aangezet?

Antwoorden (1)

- Ik zou eens beginnen met te checken of alle stekkers zijn aangesloten.
- Zo ja, check dan even of er spanning staat op daar waar de stekker van de piano inzit. Ofwel ff ander apparaat testen in het betreffende wandcontact, ofwel even in de meterkast kijken of alle stoppen/schakelaars nog 'aan' staan.
- Weet niet wat voor voeding je apparaat heet, kan zijn dat er een trafo tussen zit. Die kan ook nog weleens stuk gaan.

Een digitale piano of Keyboard kan op alle mogelijk manieren stuk gaan. Maar opeens niet mee aan gaan, is het laatst voorkomende probleem denk ik. Test even de randapparatuur dus.