Zijn er kosten verbonden aan een trimmer die niet meer te repareren is??

De winkelier vroeg me geld voor de tijd, dat hij bezig was, om de trimmer uit elkaar te halen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is afhankelijk van wat er afgesproken is. Een huisarts stuurt ook gewoon een rekening als je niet meer te "repareren" bent.
Angelina675
6 jaar geleden
haha

Het beste antwoord

Ik ga ervan uit dat de reparateur pas na onderzoek kon zeggen dat de trimmer niet meer te repareren was.
In dat geval moet je als klant de onderzoekskosten betalen.

Tenzij je volgens de wet recht hebt op gratis reparatie (Bijvoorbeeld bij garantie). Je hebt recht op een kosteloze oplossing bij een ondeugdelijk product.
SimonV
6 jaar geleden
Angelina675
6 jaar geleden
Hoi Simon,
Idd pas na onderzoek bleek, dat ie niet meer te repareren was.
Hij wilde me eerst een nieuwe trimmer aanbieden, maar eerst zou hij gaan kijken, wat het defect zou zijn.
Nu kraag ik een nota voor de arbiei, is dit normaal?
Groet Angelina
vultans@hotmail.com
SimonV
6 jaar geleden
Als jij gevraagd hebt om te kijken of de trimmer te repareren was, dan is het normaal dat je de onderzoekskosten betaalt.
Je kunt vragen of deze kosten in mindering gebracht kunnen worden als je bij hem een nieuwe trimmer koopt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zoals SimonV al zegt, wanneer je bij hem de nieuwe trimmer had gekocht, had hij je naar alle waarschijnlijkheid geen onderzoekskosten berekend,
Niemand werkt voor niets.
Angelina675
6 jaar geleden
dank je voor het antwoord.
Angelina675
6 jaar geleden
duidelijkste antwoord
SimonV
6 jaar geleden
Graag gedaan.
Het was natuurlijk prettiger geweest als de verkoper je gewaarschuwd had dat er kosten verbonden waren aan het onderzoeken van de trimmer.