Hoe vind je een leuk boek?

Ik kan nooit een boek vinden in de winkel die ik wil lezen. Ik lees echt bijna alle genres maar in de winkel krijg ik altijd de zelfde vraag "Wat voor soort boek zoek je?". Nooit heb ik die vraag kunnen beantwoorden en altijd is het boekenwinkelmeisje weer erg verbaasd.

Zijn hier testjes voor op internet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het wk begint zo,dan ga je toch geen boeken lezen!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist omdat het wk gaat beginnen heb je enorme
behoefte aan een rustige plek met een boek!!!!!!!!!!!

Antwoorden (13)

misschien ken je schrijvers die je erg leuk vind schrijven.
zeg dan dat je een boek zoekt die je een beetje kan vergelijken met een bepaalde schrijfstijl bv zoals die schrijvers die je goed vind.
13 jaar geleden
Ik vind de boeken van Isabele Allende, Arthur Japin en Cony Braam altijd weer geweldig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens langs de bieb, trek er lekker een paar uurtjes voor uit. Snuffel in de boekenkasten naar titels en/of kaften die je aanspreken. Lees de achterkant, lees de 1e paar bladzijdes en beslis dan of je het boek wil nemen. De bieb is een stuk goedkoper en je kan er tenminste lekker rondstruinen en eventueel ter plekke lezen.

Zulke testjes kan ik niet vinden. Maar als je zegt dat je veel verschillende genres leest en gelezen hebt, kun je er dan een bepaald genre uitpikken wat je écht leuk vond? En dat dan tegen het boekenwinkelmeisje zeggen? Of neem een van de boeken, die je leuk vond, mee naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop op vrijdag NRC/Handelsblad en lees de boekenbijlage door. Ik vind het altijd buitengewoon inspirerend.

Een middagje neuzen op de tweedehands afdeling van De Slegte doet ook wonderen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tip +1
Ja, toptien lijstjes en topzestig lijstjes. In tijdschriften en kranten zijn recenties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees heel veel en ook alle genres.
Wanneer ik geen inspiratie heb en ik loop in een boekenwinkel, dan laat ik mijn gedachtes los en kies gewoon een boek die 'er uit springt'. In feite kiest het boek mij dus.

En altijd is het een geweldig boek!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand mij vraagt wat voor boek ik zoek, is mijn antwoord altijd: ik kijk alleen even.
Hoe kan ik weten wat ik zoek voordat ik het gevonden heb? Er zijn zoveel boeken in zoveel genres, dat je het echt moet bekijken. Kijk naar de titel, de uitgave, de achterkant. Lees tot slot een stukje op de eerste bladzijde en een stuk in het midden. Een boek is als een geliefde: Als het na deze handelingen "klikt" heb je de hoofdprijs.
Als het boek wat taai is: liefde moet groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het gaat om romans dan is er een handig hulpmiddel, namelijk het romanadvies van bibliotheek.nl: http://romanadvies.bibliotheek.nl/
Amadea
13 jaar geleden
Je hebt in de buurt van Appelscha een soort kringloop,daar was ik met vakantie

Daar lagen alleen boeken ong 100000 alle boeken kosten 0,50

wat een vracht heb ik daar gekocht

een paradijs op aarde voor de echte liefhebber
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kun je je eerst orienteren op internet of in de bibliotheek als je niet door de boekwinkel wil lopen dwalen
aan de andere kant niets is toch heerlijker dan een boek even oppakken er doorheen bladeren en denken dat lijkt me wel iets/ dat lijkt me niets

een boekwinkel heeft natuurlijk ook niet alles en je oog moet er maar net op vallen

er zijn leeslijsten die je op ideeen kunnen brengen
in tijdschriften staan ook vaak nieuwe boeken als tip
behalve een paar "flauwe"quizjes heb ik niets op internet kunnen vinden wat je zou kunnen helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou eens rond kunnen vragen bij mensen,waarvan je verwacht dat ze leuke of interessante boeken lezen.
Ik heb hetzelfde als jij en op deze manier heb ik toch al een aantal verslavende boeken gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ik lees verschillende genres, maar lang niet alle...
De eci is tegenwoordig superleuk om lid van te zijn, je hoeft niet veel meer te bestellen enzo, ze hebben leuke koopjes en zijn goedkoper dan de boekwinkel.

Een paar van mijn favorieten zijn: "ver van huis"van Ismael Beah, "de alchemist"van paulo coelho, "de tovenaar op het witte paard"van shanna swendson, "sahara"van clive cusler, "mijn reizen"van angelina jolie en ik kan nog wel even doorgaan....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kan je in je omgeving vragen of zij een leuk boek weten. Of ga jezelf na wat je echt leuk vindt om te lezen. Thriller, roman of juist iets anders. Dan kan je daar gerichter op zoeken. En bij de bieb is het handig, als je het niet leuk vindt, breng je het kosteloos terug ;-)