Ja, dat kan wel, maar het walmt en stinkt meer (bij verbranding).
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Zou er geen ontploffingsgevaar zijn?
Jazeker, daar is de Zippo op gebouwd voor benzine!
Andere probeersels zoals wasbenzine zorgen voor vervelende stank/walm, kies daarom voor aanstekerbenzine in busjes te koop, online en in fysieke winkels.

Een bekend merk dat aanstekers produceert die werken op benzine, is Zippo. Het voordeel van benzine als brandstof in een aansteker, is dat zo'n aansteker ook goed werkt bij kou, vocht en wind.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aansteker

Waarom koop je niet gewoon de orginele aanstekerbenzine?
Nooit begrepen waarom mensen zo moeilijk lopen te doen met hun Zippo, en gaan experimenteren met allerlei 'brandbaar' spul om zich maar de €4,- te besparen die ze anders voor een busje originele Zippo aanstekerbenzine zouden moeten uitgeven. En maar walmen c.q. roken als ze hun peuk aan proberen te steken met hun 'brouwseltjes'. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Koop gewoon een busje aanstekerbenzine en dan ben je er zeker van dat je Zippo het gewoon altijd doet. (zoals hij het hoort te doen)
http://forum.fok.nl/topic/967759/4/25
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Is aanstekerbenzine dan hetzelfde als gewone benzine?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor zover ik weet is het gewone benzine: "De meest voorkomende aanstekers zijn exemplaren van plastic die worden weggegooid als het reservoir leeg is, doorgaans "wegwerpaansteker" genoemd. Ze zijn gevuld met butaangas en gebruiken meestal een vuursteentje als ontsteker. Ook andere brandstoffen worden gebruikt, zoals benzine. Tijdens WWl begonnen soldaten in hun vrije tijd aanstekers van gebruikte kogels te creëren. Deze kunstvorm die daardoor ontstaat wordt ook wel "Trench art genoemd. In die tijd kwam één ​​van de soldaten met een plan om een ​​schoorsteenkap in te voegen met gaten erin om het meer windproof te maken. We weten niet precies wie die eerste windproof versie heeft gemaakt. Wat we weten is dat de aansteker lijkt op de aansteker die zichtbaar is in de video op YouTube, die de titel "First windproof lighter of all time" heeft . Een bekend merk dat aanstekers produceert die werken op benzine, is Zippo. Het voordeel van benzine als brandstof in een aansteker, is dat zo'n aansteker ook goed werkt bij kou, vocht en wind."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Aansteker
Amadea
6 jaar geleden
Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Wasbenzine staat echter dat het wasbenzine is die wordt gebruikt als aanstekerbenzine.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zippo benzine
Een Zippo benzine busje bevat 125 ml benzine. Dit is voldoende om je Zippo een aantal keer mee te vullen. Voor je het weet brandt je Zippo als nieuw. In het begin zal je Zippo vullen misschien nog niet zo gemakkelijk gaan en zul je nog een beetje moeten oefenen, maar binnen de kortste keren doe je dit met twee vingers in je neus en je ogen dicht. Wij helpen je graag met het vullen van je Zippo en daarom hebben we hieronder een gebruiksaanwijzing voor je geplaatst. https://www.grasscompany.com/nl/zippo-lighter-fluid-125-ml.html
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
125 ml benzine voor 4 euro is dan wel weer erg duur. Handige jongens die gasten van Zippo die dat dan toch aan de man weten te brengen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goeie kans dat het gezuiverde benzine is, zoiets als Aspen.
Je koopt het niet per 50 liter, dus niet zo raar dat het iets duurder is. Wasbenzine schijnt iets sneller te verdampen, dus iets vaker bijvullen.