Wat kan er kapot zijn aan deze camera?

Ik heb een konica minolta 5d spiegelreflex camera. Ik haalde vandaag alleen de lens eraf, en zette hem er weer voorzichtig op.
Toen kon hij geen fotos meer maken. Hij ging wel aan en uit, en je kon wel in het menu maar als je op de knop drukte waarmee je fotos maakt weigerde hij (geen meldingen van errors). Toen haalde ik de lens eraf en zette hem er weer op en toen kon hij weer wel fotos maken maar toen kon hij zijn sluiterstijd niet meer hoger dan 1 seconde ofzo zetten.
Heeft iemand een idee van wat dit kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Misschien heb je een andere knop verschoven. Asa/Iso
een of andere programma keuze voor belichting, zit de dop nog op de lens ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het verschil trouwens tussen asa en iso?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de praktijk niks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad geen verschil. ASA staat voor American Standards Association, en ISO voor International Standards Organization.
ASA bestaat langer, en tegen de tijd dat ISO in gebruik kwam hebben ze daarvoor dezelfde waarden als bij ASA overgenomen.
De meeste mensen gebruiken nu het woord ISO, vooral in relatie tot digitale fotografie, het woord ASA wordt vaker gebruikt bij analoge fotografie om het type filmrol te duiden.
Wat er misschien mis is gegaan bij jouw camera is dat de lens de eerste keer niet goed vast is geklikt, dan weigert de sluiter. Het probleem met de sluitertijd ligt waarschijnlijk inderdaad aan een verschoven functieknopje. Succes!