Is het nuttig om een plafond te isoleren in een weinig gebruikte schuur?

Ik heb een soort ''chil'' hok gemaakt van mijn schuur.
Dus bank etc neergezet met een elektrische kachel.
Ik zit er weleens maar merk dan dat de kachel bijna continu draait om het op temperatuur te houden.
Het plafond is alleen afgewerkt met een doek, de muren heb ik enigszins geïsoleerd met piepschuim.
Zou het plafond isoleren baten?
Of is dat alleen nodig als ik de ruimte veel gebruik?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Als ruimte verder niet geïsoleerd is zal elk isolatie helpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zal veel schelen, ook in comfort. Een (2e hands) petroleumkachel zal waarschijnlijk veel goedkoper in energiekosten zijn, dan een elektrische kachel.
TurfGraver
6 jaar geleden
Petroleum kachel? Zorg dan wel voor correcte ventilatie en afvoer. Iets met koolmonoxide. ...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zeker een punt, in een weinig gebruikte schuur zal dat waarschijnlijk al wel goed zitten.
CO melder kost bijna niks.

Antwoorden (1)

Dat zou zeker helpen. Nu verdwijnt de warmte van je kacheltje via het plafond naar buiten en komt andersom de kou gemakkelijker naar binnen.
Dus mijn advies zou zijn, zeker isoleren, gaat je echt veel comfort geven. Wel de juiste isolatie regels in acht nemen.