Mag je buiten (op niet eigen terrein) op eigen materiaal graffiti spuiten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Ivana
6 jaar geleden
Je bedoelt: bij voorbeeld op een openbaar garageterrein of zoiets achter je woning gelegen (als voorbeeld) ? Ja, dat mag als je op spullen van jezelf spuit en zorgt dat er geen verfvlekken op stenen of wanden komen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er staat me bij dat buiten spuiten, ook op eigen terrein, een milieudelict is.

Antwoorden (1)

Dat hangt er een beetje af van waar je dat dan wel doet.

Stel dat je een schilderijtje op canvas gaat spuiten terwijl je in de openbare ruimte op de stoep zit. Er zou dan sprake kunnen zijn van een particuliere maar ook van een bedrijfsmatige activiteit en dat twee mag niet zomaar zonder toestemming. Ook zou er sprake kunnen zijn van overtreding van milieuregels door de dampen; dat zou op eigen terrein mogelijk ook al zo zijn, maar in de openbare ruimte geeft dat extra hinder.

Een en ander is afhankelijk van de wetgeving maar ook van de plaatselijke verordening. En als het niet in de openbare ruimte is, heb je mogelijk ook toestemming nodig van degene op wiens terrein je dit doet. Kortom, er zijn genoeg haken en ogen te bedenken, maar zonder verdere informatie is dat lastig.