Als ik weet dat er ergens getapt word terwijl het niet mag wat kan ik daar aan doen.

Er word in de pauze en na de repetitie bier getapt en verkocht terwijl dit niet mag, wat en wie zou ik dan moeten inschakelen om dit te laten stoppen.
Het gaat mij om het feit dat het gebouw waar ze inzitten in bruikleen is en men dus met verkoop van drank geld genereert om andere dingen te doen terwijl er geen huur betaald word, dus gewoon misbruik maken van de goedheid van een bedrijf.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WAAROM zou je daar wat aan willen doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is dan bovendien dezelfde vraag.
Bij ons op het koor maken wijzelf thee en koffie en betalen daarvoor. Ik kan me voorstellen dat bij een groep mannen een pilsje wordt getapt en gedronken, Het blijft binnen de eigen club, dus dan is het echt niet strafbaar.

Het beste antwoord

Dit zijn van die vervelende situaties waarin -wat je ook doet- het nare gevolgen heeft.
Je hebt een werkend geweten.
Ondanks wat somminge andere antwoorden aangeven, kun je dat niet negreren zonder ruzie te krijgen met jezelf.
Het lijkt me het eerlijkst dat je met de mensen uit je groep de zaak bespreekt, je hebt dan gewaarschuwd.
Zijn de mensen uit de groep eerlijk en ter goeder trouw, dan kan dat in de minnen opgelost worden, de "verdiensten "uit de tap kunnen dan afgedragen worden aan de rechtmatige eigenaar.
Deze eigenaar weet donders goed dat bier verdwijnt.
Hij kan het alleen niet bewijzen wie dat doet maar mogelijk is hij al bezig om dat uit te zoeken.
Je kunt dit ook als argument gebruiken tov. je clubgenoten.
Niet lang geleden bemerkten we bij een groot horeca bedrijf ook diefstal van drank en bier uit de tap.
Het is vrij nauwkeurig bekend hoeveel getapt wordt door de koolzuurcilinders.
Zo wordt ook de horeca door de fiscius gecontroleerd.
De eigenaar kan dus door handelen van je clubleden voor belastingontduiking gepakt worden.
Dat kan er toe leiden dat jullie je plek kwijt zijn omdat de eigenaar daardoor op de fles kan raken.
Daarom raad ik je aan je clubleden aan te zetten te stoppen met misbruik en de verschuldige bedragen af te dragen.
Daarmee houden jullie als club een goede naam (niet onbelangrijk) en zal de eigenaar de juiste afdracht aan de fiscus kunnen doen omdat dan het verbruik van koolzuurgas overeenkomt met het bierverbruik wat afgerekend is.
In wezen dien je jezelf en je club, zowel als de eigenaar.
Daar is niets mis mee.
Daarmee ben je geen moraalridder of iemand die de eerste steen werpt, maak een goed lid van de club die helpt het voortbestaan mogelijk te maken.
De fiscus controleert horeca heel scherp en heeft dus andere manieren dan kassastrookjes bedacht om ontduiking tegen te gaan.
De mensen die de misbruik begaan zijn blijkbaar te naief om dit te beseffen.
Maak ze op een verstandige en rustige manier wakker,
anders wordt het een nachtmerrie voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet meer dan een waarschuwend woord spreken. Ermee naar de politie gaan o.i.d. zou ""verlinken"" zijn. Je plaatst je dan gelijk buiten de groep,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verhuurder van het pand waarschuwen en als dat niet helpt de gemeente (ze hebben een tap vergunning nodig, de juiste papieren om te mogen tappen, en het bestemming van pand speelt ook een rol)

overigens kan dat anoniem zodat je niet bang hoeft te zijn voor represaille van de bierdrinkers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verlinken is het spelen van een Judasrol en wordt terecht als een zeer negatieve eigenschap ervaren.
Je hebt er toch geen last van en je hoeft niet perse een moraalridder te spelen.
Verlinken is het spelen van een Judasrol en dat wordt terecht als een zeer negatieve eigenschap ervaren.
Je hebt er toch geen last van en je hoeft niet perse een moraalridder te spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelet op uw vorige vragen schijnt u nergens uw gram te kunnen halen anders dan nu de Judasrol te willen vervullen.

Klim op het podium en zeg uw zegje en wat u er aan gaat doen. U zult geen vrienden meer overhouden.

Bedenk dat u de verhuurder in de grootst mogelijke problemen
kunt brengen door zijn goedheid om de ruimte geheel belangeloos ter beschikking te stellen.

Laat die mensen met rust en zet uw schouders er onder om een positieve bijdrage te leveren aan de vereniging of stap er uit. Nogmaals , wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hier weer niet om een verhuurder!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om een in onmin levende medehuurder van een ,,muziekvereniging,,
Lees ook de vorige vragen van frank61
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die de vraag goed lezen, mjn gram halen is geen probleem dat is zo gebeurt waar het om gaat is dat er dingen gedaan worden die de vereniging schaden en dus ook mensen die het goed willen doen en echt voor de hobby komen en niet voor de tap. En volgens mij zei iemand ooit eens over de eerste steen???.
klinkt als een besloten club , dus ja
dan mag dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stap gewoon zelf uit die club of vereniging.Dan speel je niet de "Judas"en houd je de eer aan jezelf.