Hoe verwijder je schimmel uit een katoenen binnentent?

Na een ietwat uit de hand gelopen avondje heeft een van m'n vrienden in m'n tent overgegeven. Hij heeft dit opgekuisd, maar ik besloot toch nog om een 2de poetsgebeurt te geven en geurdoekjes in de tent te leggen. Blijkbaar was de binnentent nog vochtig en er is schimmel op de katoenen binnentent gekomen, heeft iemand een oplossing voor hoe ik het eruit kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (1)

Schimmel op tentdoek van katoen laat zich moeilijk verwijderen. Als het katoen door en door doordrongen is, valt er nog weinig aan te doen. Je zou het kunnen proberen met het product Siloblanko van het merk HG (te verkrijgen bij tegelzaken of drogisterijen).
Spoelen met water en azijn of een zeer verdunde oplossing van bleekwater kan ook een oplossing bieden.
Aanbeveling: toch steeds veelvuldig naspoelen!