Werken Herpa gates (1;500) op vliegtuigen in 1:400, zie beschrijving?

Ik wil vliegtuigen kopen op schaal 1:400, want daar zijn meer airlines die ik nodig heb. Maar ik wil niet mer geld uitgeven aan gates en ground-service-vehicles. Iemand een idee of de 1:500 accesoires die ik al heb passen bij1:400 vliegtuigen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Om deze vraag te beantwoorden put ik even uit mijn eigen historie met modeltreinen (voordat ik zelf in de grote luchtvaart terechtkwam en al mijn Trix treinen aan een luchtvaartopleider verkocht).
Vroeger had Faller voor de modeltreinen in schaal h0 (1:87) alleen maar bouwdozen voor modellen van huisjes en stations e.d. in één schaal, 1:100. Iets te klein voor de treinen en weer iets te groot voor de kleinere schaal TT (1:120). Ze werden bij beide schalen toegepast. Spoor N en zo had je toen nog niet.
Ik begrijp dat ze tegenwoordig juister op de treinenschaal zijn afgestemd, maar het werd destijds toch geaccepteerd.

Ik verwacht dat het combineren van 1:400 vliegtuigmodellen met 1:500 accessoires niet per se hoeft te storen. Vliegtuigen lijken qua bouwwijze tegenwoordig toch al heel sterk op elkaar: een 777 is veel groter dan een 737, maar als je ze in een verschillende schalen naast elkaar zet zodat de modellen even groot zijn dan zie je niet eens zoveel verschil, zolang je niet de wielen gaat tellen.

Ik zou zeggen: probeer het gerust, je merkt wel of je op de goede weg bent of dat je geleidelijk een nieuwe hoek moet gaan creëren voor de 1:400 modellen. Het hangt vooral van je persoonlijke smaak af of het je gaat storen of niet.