hoe hard gaat mijn boot met een 8 pk yamaha?

Ik vraag mij af of ik met mijn boot en 8 pk yamaha 2 takt in plane kan komen zoja hoe hard zal ik dan gaan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
18.6K
Reddie
6 jaar geleden
Je hebt een boot met 8pk motor.
Lijkt me simpel om het uit te proberen.
Beter dan allerlei gokwerk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hard genoeg om een vaarbewijs nodig te hebben Dus laat het iemand met een vaarbewijs proberen, anders kan het een dure grap worden.
Als de boot het kan varen, mag je er niet in varen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En ik vraag me af hoe groot en zwaar is je boot . Is het een rubber boot tot zo 4 meter dan ( bijna zeker ) lukt plannee is het een stalen sloep van 8 meter nee dan gaat het je niet lukken is het een kano model van 10 meter dan ga je niet in plannee maar wel bloed snel Dus vorm gewicht en lengte ( rompsnelheid) aandrijving bepaalt je maximale snelheid

Het beste antwoord

Ik ken dat soort bootjes, met je 8pk moet hij net in plané komen maar echt snel gaat het niet. Ik verwacht maximaal 18km/u met 1 niet te zwaar persoon.
Het voordeel is dat je geen vaarbewijs nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook een rubber boot 3,30m lang ik heb met Flitsmeister gemeten hoe hard ik ging en ik ging 33 km/h maar mijn boot en ik bij elkaar wegen 100 kilo dus