Hoe moet je survivallen?

Ik ga met klas genoten 24 uur lang op een onbewoond eiland 'overleven'. We doen een soort Hungergames en het komt eind april ook op youtube. Nou is mijn vraag: wat is noodzakkelijk om te kunnen 'overleven' 24 uur lang? P.s. Het is in een bos

Weet jij het antwoord?

/2500

24 uur lang survivallen. Paar dagen geleden een stukje van Naked & Afraid gezien, nou liever niet hoor, maar dat duurde iets langer ( 3 weken geloof ik.) en ook nog eens naakt in vreselijke hitte. Niet fijn. 24 uur overleven op een onbewoond eiland in een bos met een groep scholieren. Je vertelt niet waar jullie naar toe gaan, maar gezien het winter is, lijkt het logischer dat we met koude & vocht te maken hebben. Dan heb je warmte / kleding/ goede slaapzak e/o vuur nodig en een dag , dat je zelf kunt maken. Neem een (snoei-)zaag mee of een kapmes, touw is wel handig en een zeiltje, ter grootte van je lichaam waar je op kunt slapen. Water is dat aanwezig? anders voor 2 flessen water zorgen {geen frisdrank). Honger/eten: neem volkoren repen met noten of krenten/rozijnen, die vullen goed, een halfje volkoren brood is ook handig, alles in een rugzak oh en een camping bestek setje/ plastic beker/ plat bord/ lucifers of stormaansteker, ook handig. Vergeet niet een goede slaapzak mee te nemen (bron), je kent misschien wel iemand die er eentje heeft, om te lenen. Veel plezier en een zakmes, zou ik ook meenemen!

Bronnen:
http://www.slaapzak-expert.nl/slaapzak/win...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100