Hoe moet je survivallen?

Ik ga met klas genoten 24 uur lang op een onbewoond eiland 'overleven'. We doen een soort Hungergames en het komt eind april ook op youtube. Nou is mijn vraag: wat is noodzakkelijk om te kunnen 'overleven' 24 uur lang? P.s. Het is in een bos

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Voor mij: Warme kleding, reddingsdeken, energydrink, snoep en sigaretten. ;-) Iets meer informatie in je vraag zou een beter beeld geven. - Is het ieder voor zich of samenwerking met de hele groep of meerdere groepjes.
- Wat krijg je sowieso al voor spullen (tent slaapzak)
- Moet je rondtrekken
- Wat voor etens voorzieningen zijn er
- Soort Hunger Games...hoe moeten we dat zien?
Inekez1
7 jaar geleden
waar? wanneer? Voor 24 uur zijn maar 2 dingen echt van belang: warmte en water. - warmte: niet onderkoeld raken. Een keer niet slapen omdat het daar te koud voor is overleef je wel. Neem een reddingsdeken mee (zo'n aluminium ding van 2,95).
Zorg dat je vuur kunt maken! Hier kun je je warm bij houden, je kunt er drinkwater op koken en eventueel eten op bereiden. En het is altijd goed voor de moraal als er vuur brandt! - veilig drinkwater: neem flessen drinkwater mee als er op het eiland geen schoon drinkwater is te vinden. Of zorg dat je materiaal + kennis hebt hoe je ondrinkbaar water drinkbaar kunt maken. Dit vergt wel enige voorbereiding om dit veilig te kunnen doen, voor 24 uur nauwelijks de moeite waard. Een mens kan prima 24 uur zonder eten. Leuk is anders, maar noodzakelijk is het zeker niet. Zoek van te voren informatie over planten en insecten die voorkomen op 'jullie' eilandje, en welke daarvan eetbaar zijn en hoe je die moet bereiden. (welke delen zijn eetbaar, rauw of gekookt, etc.) Verder: hoe groot is de groep en hoe groot is het eiland? Misschien is het een idee om een schepje mee te nemen, er is vast geen dixie toilet.
Verwacht je regen? Neem een stuk plastic mee en wat touw, dan kun je een afdak maken om jezelf en het brandhout droog te houden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
mogen jullie zelf spullen meenemen of wordt je zonder hulpmiddelen het bos in gestuurd?
Ritsuka
7 jaar geleden
Bij de Hungergames moeten ze elkaar doodmaken, mag hopen dat jullie dit niet gaan doen.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
@Ritsuka daarom vroeg ik er ook naar.
Wij hebben op Scouting wel eens een dergelijk spel gedaan. En dan moest je iemand "doodmaken" met een klodder verf.

Antwoorden (1)

24 uur lang survivallen.
Paar dagen geleden een stukje van Naked & Afraid gezien, nou liever niet hoor, maar dat duurde iets langer ( 3 weken geloof ik.) en ook nog eens naakt in vreselijke hitte. Niet fijn.

24 uur overleven op een onbewoond eiland in een bos met een groep scholieren.

Je vertelt niet waar jullie naar toe gaan, maar gezien het winter is, lijkt het logischer dat we met koude & vocht te maken hebben. Dan heb je warmte / kleding/ goede slaapzak e/o vuur nodig en een dag , dat je zelf kunt maken. Neem een (snoei-)zaag mee of een kapmes, touw is wel handig en een zeiltje, ter grootte van je lichaam waar je op kunt slapen.

Water is dat aanwezig? anders voor 2 flessen water zorgen {geen frisdrank). Honger/eten: neem volkoren repen met noten of krenten/rozijnen, die vullen goed, een halfje volkoren brood is ook handig, alles in een rugzak oh en een camping bestek setje/ plastic beker/ plat bord/ lucifers of stormaansteker, ook handig. Vergeet niet een goede slaapzak mee te nemen (bron), je kent misschien wel iemand die er eentje heeft, om te lenen.

Veel plezier en een zakmes, zou ik ook meenemen!