Wat is de paintball wetgeving?

Ik wil graag mijn eigen paintballgeweer en accesoires (masker, beschermers). Nu vrkeg ik mij af of het wel legaal is, om vis ebay of een webwinkel een paintballgeweer te kopen en te laten verschepen. Aangezien nederland nogal strikt is met de wapenwet. Bij mij in de buurt is namelijk een groot paintballveld waar ik graag elke zondag een dag wil paintballen. Nu is het zo dat ik dan elke zondag dat wapen mee moet nemen, mag dit wel als zeventien-jarige? Het zijn paintballgeweren die verder niet op echte wapens lijken. Ik heb gehoord dat het wapen totaal gedemonteerd moet worden als je het wilt vervoeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wil graag mijn eigen paintballgeweer en accesoires (masker, beschermers). Nu vroeg ik mij af of het wel legaal is, om via ebay of een webwinkel een paintballgeweer te kopen en te laten verschepen. Aangezien nederland nogal strikt is met de wapenwet. Bij mij in de buurt is namelijk een groot paintballveld waar ik graag elke zondag een dag wil paintballen. Nu is het zo dat ik dan elke zondag dat wapen mee moet nemen, mag dit wel als zeventien-jarige? Het zijn paintballgeweren die verder niet op echte wapens lijken. Ik heb gehoord dat het wapen totaal gedemonteerd moet worden als je het wilt vervoeren.

Ik heb even de spelfoutjes ertussenuit gevist

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Een paintball masker, beschermers enz mag natuurlijk wel in Nederland. Er zijn paintballgeweren die legaal zijn in Nederland maar dit moet wel aan bepaalde voorwaarden doen. Dit hangt meestal af van de hoeveelheid luchtdruk dat achter de kogel gaat. Als je geen risico wilt nemen kan je er beter in in een Nederlandse winkel/webshop bestellen. Of je met jouw paintballgeweer op het terrein in de buurt mag licht aan de eigenaren.