Dat is puur bijgeloof.

Ongelukken die alleen komen vallen minder op dan drie ongelukken achter elkaar of tegelijk.

Maar als je de toegestane tussenpauze maar breed genoeg maakt komt een ongelijk nooit alleen omdat er nou eenmaal meerdere ongelukken gebeuren.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

ze benne van de gezeligheid, buiten dat is dit een idefix die mensen zelf in stand houden door zich op het negatieve te fixeren. maar ik moet stoopen met typen want mijn pc staat in brand en het dak is aan het instorten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je uit je doen raakt,en dat veroorzaakt nog meer problemen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je altijd net zoveel pech hebt als geluk,dan wordt je niet oud.
Maar sommige mensen zitten altijd in de verdomhoek en hebben alles tegen.
En niet alleen alle goeie dingen gaan in drieen,maar ook de slechte dingen op het verkeerde moment op de verkeerde plaats,en daar ga je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ongeluk komt zelden (ook: nooit) alleen.
Als er iets misgaat, gaat er vaak nog meer mis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een beeld wat wij hebben: als er iets ergs gebeurt, gebeurt er kort daarna altijd weer iets ergs.

Misschien is het zo, dat we door het éérste vervelende voorval, zodanig onder de indruk zijn dat we het tweede voorval een stuk erger vinden, en dan dus verzuchten dat een ongeluk nooit alleen komt (b.v. De auto is kapot en nou is m'n fietsband ook nog lek! Als het alleen je fietsband was geweest, had je nooit verzucht dat een ongeluk nooit alleen komt).

Misschien is het ook wel zo, dat we zo onder de indruk zijn van het eerste voorval, dat we daarvan klunzig worden en een tweede voorval 'over onszelf afroepen' (b.v. je sleutels nergens kunnen vinden als je net met je auto tegen een lantarenpaal gebotst bent).

En soms heb je ook periodes in je leven waarin het lijkt alsof alles 'tegen zit', b.v. sterfgevallen in de familie- en kennissenkring lijken zich altijd in clusters voor te doen, vrienden die gaan scheiden lijken dat wel groepsgewijs te doen. Soms heeft dat met je leeftijd te maken, vaak is het ook gewoon puur toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een oude volkswijsheid. De ervaring is kennelijk dat er na een ongeluk vaak weer iets gebeurt, de verklaring hebben andere beantwoorders gegeven.

Het is dus niet zo dat er per definitie een tweede ongeluk plaatsvindt zoals jouw vraag suggereert, maar uit ervaring BLIJKT dat dat regelmatig gebeurt of is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gebeurd vaak dat door een logische opvolging van gebeurtenissen het ene onwenselijke het andere in de kaart speeld.
Voorbeeld, je laat een vaas vallen, pech stuk jammer, een stuk van de vaas valt op de grond en stuitert naar de glazen deur van de kast, die deur valt tegen de glazen die in de kst staan, een deel van de glazen valt op de grond, zoonlief van vier komt net op zijn blote voeten de kamer inlopen, terwijl je de huisartsenpost beld vliegt je labrador achter de kat aan door het raam naar nuiten maar blijf hangen in de vitrage en dan zeg ja, een ongeluk komt nooit alleen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prachtig verhaal! Zelf verzonnen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tnx ja maar goed dat ik maar 2500 karakters mag gebruiken anders was het een boek geworden (een raamvertelling waarschijnlijk)
Dat heb te maken met de wet van Murphy,daar zit je dan in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk ongeluk komt alleen, maar als je er weer een tegenkomt, zie je die andere even veel duidelijker. Elke dag heb je geluk en ongeluk. Elke dag lukt er iets en lukt er iets niet. En soms vallen ze samen. Dat gebeurt soms. Niet altijd.