Bestaat er eenzelfde principe als een tiewrap, maar dan om de diameter te vergroten i.p.v. te verkleinen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
de diameter van wat?
Reddie
6 jaar geleden
Een tiewrap is niet om een diameter te verkleinen. En dus is er ook geen diameter te vergroten.
Amadea
6 jaar geleden
Vraag is niet te beantwoorden zolang niet bekend is om welke diameter het gaat. Mijn eerste gedachte is: een riem.

Antwoorden (2)

Jawel, in de bijgevoegde afbeelding zie je kleine schroefklemmen. Deze zijn in verschillende maten te krijgen en die kun je zo strak of zo los maken als je wil (uiteraard tot de maximale strekking is bereikt)

Toegevoegd na 41 seconden:
De afbeeling is blijkbaar niet goed toegevoegd

Toegevoegd na 3 minuten:
https://nl.aliexpress.com/item/10x-Stainless-steel-304-American-type-pipe-Tube-Dia-65-178mm-Extended-Range-Clamp-clips-Hose/32761828170.html?spm=2114.48010208.4.88.Ob8VQx

hier staan dit soort klemmen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee, niet met hetzelfde principe als de sluiting van een tiewrap. Dat principe is namelijk dat 2 delen in elkaar haken en bij trekkracht blijven zitten. Zou je een dergelijke 'sluiting' omdraaien dan kun je er nooit een lus of verbinding mee maken omdat het altijd los getrokken wordt.