Hoe groot mag je als ruiter zijnde zijn, als je op een pony wilt rijden met een stokmaaat van 1, 20 m ongeveer?

Wij willen misschien kijken voor een tweede pony bij onze Shetlander allen vroeg ik me af als dat een iets grotere is zou ik er miss op kunnen rijden aangezien ik niet heel erg groot ben. Dus heb ik gevraagd en de maximale grote voor bij ons in de tuin is ongeveer 120-125cm. nou vroeg ik me dus af of ik er met een lengte van 1,56m op zou kunnen rijden de pony kan het meestal wel hebben maar het gaat om het idee dat het ook voor de omstanders wat er geen verstand van hebben het nog een beetje leuk uitziet en niet voor hun als zielig wordt ervaren want dan ga ik er dus niet op rijden ik ben benieuwd naar jullie meningen en hopelijk is er ook iemand die er wateer verstand van heeft. ik rij al een aantal jaar maar heb op het gebied van grotes niet echt verstand ervan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat ligt vooral aan je gewicht. Als je niet zwaar bent kan dat prima. Ook ligt het aan de bouw van de pony. Is de pony slank/rank gebouwd dan zal het veel eerder opvallen dat je wat aan de lange kant bent. Bij een wat zwaarder/grover gebouwde pony valt het veel minder op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja ok, ik weeg tussen de 58 en 63 ong en ik had gedacht aan een welsh pony of een dartmoor pony. nu is een welsh wat fo re service gebouwd maar dat het verschil valt wel mee.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
forser gebouwd *