hoe begin je als stenenverzamelaar?

nou ik ben heel geintereseert in stenen\verzamelen en wil weten hoe je kan beginnen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Beginnen met kleine steentjes op het strand, totdat je wat bijzonders wilt. Dan ga je op zoek naar bijzondere stenen.

Let wel: je moet er écht het plezier in zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn sites,er zijn beurzen er zijn marktjes waar verzamelaars van oa stenen hun verzameling laten zien,stenen verkopen en hun kennis met anderen delen.

oa. deze,
http://www.stenensieraad.nl/verzamelen_edelstenen.html
succes ermee.
10 jaar geleden
Je zou kunnen beginnen met het kopen van een of meer boeken over stenen verzamelen, bijvoorbeeld "De praktische encyclopedie van gesteenten & mineralen".

Als die boeken je bevallen, kan je bepalen wat voor soort stenen je wil gaan verzamelen. Dan kan je beginnen met verzamelen!

Laat ook iedereen om je heen weten, dat je stenen verzamelt. Dan kunnen ze stenen voor je meenemen, bijvoorbeeld als ze op vakantie naar het buitenland gaan. In het buitenland zijn er (natuurlijk) meer (soorten) stenen te vinden dan in Nederland.

Zorg dat je een mooie plek in je huis hebt om de stenen neer te leggen, of een goede plek om ze te bewaren.

Houd in een overzichtje de kenmerken van de stenen uit je verzameling bij. Het is altijd leuk om later nog eens te lezen waar je de stenen vandaan hebt, wanneer je ze hebt gevonden, gekocht of gekregen, en hoe ze heten.

Wil je andere stenenverzamelaars ontmoeten, ga dan naar een (stenen)verzamelaarsbeurs.

Veel plezier!
Plaatje bij antwoord
Antoni