Is het mogenlijk om airsoft guns te importeren uit Amerika?

Op veel Belgische sites zie ik dat ze de geweren zelf niet willen versturen, daar zal dan wel een reden voor zijn.
Is het mogelijk, en legaal om in Amerika arisoftguns te bestellen en hier af te laten leveren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

vanuit amerika worden ze bij controle in beslag genomen als wapens of look a likes, in nederland zelf kan je er wel één kopen echter moet je wel een vergunning ervoor hebben en hem niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan ze gewoon in Nederland bestellen en zelfs ophalen.

http://www.airsoftshopnl.com/

Hou er wél rekening mee dat replica's van wapens in Nederland verboden zijn en dat die in beslag kunnen worden genomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik ;)
Maar ik wil beginnen, en in Amerika zijn ze veel goedkoper dan hier. Daarom vraag ik me af af of het legaal is om ze naar hier te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan nog moet je bijbetalen, want je moet ook import kosten enzobetalen en daarnaast is de kans groot dat ze bij de douane in beslag worden genomen, zoals je leest bij het volgende antwoord, dan kan je het beter láten doen, zodat JIJ niet in de problemen komt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die site levert alleen accessoires, geen airsoft geweren. Dat kan ook niet, aangezien deze bij wet verboden zijn in Nederland. Ook het importeren is niet legaal zonder vergunning. Dus je zult eerst een wapenverlof moeten hebben voordat je airsoft geweren mag bezitten en zelfs dan kan je ze nog niet kopen aangezien ze gewoon niet verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
daarom zette ik er ook bij dat dit verboden is om replica's te bezitten.
Die site hierboven levert alleen accessoires, geen airsoft geweren. Dat kan ook niet, aangezien deze bij wet verboden zijn in Nederland. Ook het importeren is niet legaal zonder vergunning.

Dus je zult eerst een wapenverlof moeten hebben voordat je airsoft geweren mag bezitten en zelfs dan kan je ze nog niet kopen aangezien ze gewoon niet verkocht worden.

Een airsoft wapen is overigens een categorie 4 wapen. De beschrijving daarvan vind je in de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wapens laten importeren (ook al is het airsoft) uit Amerika is zwaar illegaal. Als ze bij de grens ontdekt worden ben je echt zwaar de klos, dus ik zou het niet doen