Dat koop je niet dat maak je van heel veel wcpapier gedrenkt in behangerslijm.

Dus wc papier kopen en wat behanglijm en dan steeds laagjes over elkaar heen leggen en tussendoor een beetje laten drogen en dan schilderen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het voordeel van wc papier is dat je minder last hebt van al dat zwart/wit van het krantenpapier als je gaat verven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het zelf maken van oude kranten
www.youtube.com/watch?v=SJXjOk2AXVg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Papier-maché kan je zelf maken van krantenpapier en lijm.
Kost bijna niets, en je kan er heel veel leuke dingen mee maken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oude kranten gebruiken inderdaad, dus geen wc papier.

Het is natuurlijk zonde om wc papier te gaan kopen en dat te gebruiken terwijl je oude kranten hebt die je toch niet meer leest/gebruikt. Hergebruiken dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe maak je X van papier mache:

1. Maak een draadframe van kippengaas in de vorm van X.

2. Behangerslijm halen bij de doe-het-zelf-winkel, aanmaken met water tot lekker slijmerige troep.

3. Krantenpapier weken in slijmerige troep en draadframe ermee beplakken. Meerdere lagen maken. Mooi strak afstrijken met lijm. Laten drogen. Geen WC-papier gebruiken, dat heeft een vervelende structuur die je niet meer wegkrijgt.

4. Verven, eerst wit of een andere grondkleur, dan de gewenste kleur. Naar wens glitters, kralen en spiegeltjes toevoegen.

Klaar, plaatsen/ophangen en van genieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het ligt eraan waar je woont.
Want in Roermond ligt in het Roercenter de winkel pipoos,
Deze winkel verkoopt knutselartikelen.

Frensesco