Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je op een Pioneer CDJ 2000 het tempo ( dus naast de BPM) precies gelijk met de andere CDJ 2000?

Naast de BPM staat een %. erboven staat Tempo. Maar wat ik ook mix. ik krijg ze nooit allebei exact op precies hetzelfde %. Is het iets van rekordbox of wat heb ik gemist? Krijg de nummers zeker wel synchroon, maar zit er soms toch 0,10% naast. en neem aan dat het er niet voor niets is.. Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

BPM is beats per minute.

dat percentage bij tempo geeft aan hoeveel sneller/langzamer dan standaard het nummer draait.

om van 2 nummers de bpm gelijk te krijgen, schuif je dus met 1 van de 2 tempo's.

je krijgt het tempo &bpm gelijk als je 2x hetzelfde nummer, tegelijkertijd afspeelt, dan hoeft niks te schuiven om gelijk te lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee ik bedoel dat ik ook het tempo van een ander nummer op gelijke tempo als de andere wil. Bom set is niet moeilijk. Bijv 130 bpm. Maar dan is het ene nummer -2.61% en het andere 130 bpm met 1.20%. zodra ik dan de bpm schuif beweeg gaat zowel het tempo verwnderen maar dus ook de bpm. En dat wil ik dus niet. Ik wil alleen dat mn tempo's OOK exact hetzelfde % staan. Dus naast mn 130 bpm van beide nummers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat gaat niet.. het ene nummer moet -2.61% langzamer draaien om 130 bpm te zijn, nummer 2 moet 1.20% sneller draaien om 130 bpm te zijn.. dus nogmaals, je krijgt het tempo &bpm gelijk als je 2x hetzelfde nummer, tegelijkertijd afspeelt, dan hoeft niks te schuiven om gelijk te lopen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding