Kan je papier mache lijm maken met dingen die iedereen in huis heeft?

Ik heb geen behangplaksel dus wil het op een andere manier proberen,
ik weet alleen niet welke!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Ja met water en bloem. Wel de bloem zeven om klontjes te voorkomen.
https://jufmaike.nl/papier-mache-zelf-lijm-maken/
Ik zou gewoon even het 'recept' lezen, is echt heel makkelijk.
Natuurlijk kun je op meerdere manieren met papier-mache knutselen, niet alleen met de ballon.
Fröbel ze!
Toegevoegd op 26 januari 2019 15:45: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Meng twee delen water met een deel bloem. Dus twee kopjes water met een kopje bloem. Het is slim om de bloem te zeven voordat je deze gebruikt, zodat je geen klonten krijgt.

Voeg er wat zout aan toe om gisten tegen te gaan. Is je lijm te dun? Doe er nog wat bloem bij. Is het te dik? Doe er wat water bij. Roer het goedje heel goed door elkaar met de houten lepel.