Hoe kan ik zelf een etui maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Amadea
11 jaar geleden
Wat wil je erin stoppen: een bril, pennen, mobieltje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pennen

Het beste antwoord

Op deze site staat hoe je er een kan maken, incl. patroon.

http://miriam.fampeeters.com/Etui/patroon%20etui.pdf

Verder kun je ook een etui zonder rits maken maar met een extra lap die je er als het ware om heen rolt. Dit vaststrikken met een touwtje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maak een mal van papier en zet die in elkaar, pas 'm eventueel aan zodat je de maten goed hebt.
Gebruik een stukje vrolijk geleurd tafelzeil, dat is makkelijker dan stof omdat je plastic niet hoeft om te zomen. Je kunt er een rits in maken maar dat is wel ingewikkeld; een flapje dat oversteekt met een elastiekje dat je om een knoop trekt werkt ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind deze erg leuk:
http://www.haivon.blogspot.nl/2010/08/stijn-is-klaar-voor-groep-3.html
Mijn zoon heeft hem hier zelf gemaakt, mijn dochter heeft er ook al een paar genaaid. Het is heel simpel. Je naait 6 ritsen aan elkaar, wat heel gemakkelijk is, want je hoeft niets af te werken. Dan doe je een rits open, de rest dicht. Je legt een lapje (met de kanten even omgezigzagd) op de ritsen, zo dat de goede kant aan de binnenkant zit. De goede kant van het lapje en de goede kant van de ritsen ligt dus op elkaar. Naai het lapje rondom op de ritsen vast. Dan kun je hem keren door de rits die je open hebt gelaten, klaar!