Hoe hou ik het zwemwater zo goed mogelijk in intex 244 zwembad?

Wie kan mij beste advies geven om de kwaliteit vh zwembadwater lang goed te houden in een rond intex 244 zwembad. Nu doe ik elke 2 dagen 2 mini tabs chloor erin en 20 gram PH-neutraal. De pomp draait elke dag 5-6 uur. Graag advies.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
Inekez1
3 jaar geleden
Behalve water zuiveren is het vooral belangrijk om te zorgen dat er zo weinig mogelijk troep IN komt. Dek het bad af als het niet gebruikt wordt. Altijd eerst door een voetenbadje voordat je in het zwembad gaat. Ook zweet, deodorant en zonnebrandcreme vervuilen je zwemwater. Met een buitendouche of tuinslang kun je eerst even goed afspoelen voordat je in het bad gaat. Zijn er toch bladeren, gras of beestjes in het bad gekomen, haal die er dan zo snel mogelijk uit en niet pas vlak voordat je wil gaan zwemmen.

Antwoorden (1)

PH-minus moet je hebben. PH van het water wordt door regen vanzelf hoger. Test regelmatig met een chloor-PH tester. Gebruik Long (chloor) tabletten die geven langdurig en geleidelijk het chloor af aan het water.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Z512099
3 jaar geleden
De PH van het zwemwater wordt door de regen juist lager, een - voor deze blunder.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
"Als u uw zwembad intensief gebruikt en u voegt chloor toe aan het zwembadwater dan wordt de ph waarde beïnvloed en gaat deze stijgen."
-https://www.zwembadwater.info/ph-waarde-te-laag/#:~:text=Als%20u%20uw%20zwembad%20intensief,de%20de%20gewenste%20pH%20waarde. Excuses, komt niet door de regen maar door gebruik en chloor, desondanks de reden verandert er niks aan mijn antwoord. PH waarde wordt vanzelf hoger.