Hoe fluit je zeg maar als een vogeltje?

mijn snowboardleraar kon heel goed een vogeltje na doen die fluit, maar niet dat je een rondje maakt met je lippen en heel zacht fluit, maar echt heel mooi maar wel hard en verschillende hoogtes. Hoe doe je dat? (hij deed dat zonder vingers)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry als je het nu niet kan, had je vroeger je korstjes maar moeten opeten!

Antwoorden (3)

Mijn vader kon dat ook. Hij maakte een kommetje van zijn handen en hield dan de duimen een stukje uit elkaar. Daar blies hij dan tussendoor en hij bewoog dan zijn vingers aan de voorkant. Door die vingers op een verschillende manier te bewegen kreeg je dus een harder of zachter geluid. En door steeds op een andere manier te blazen kun je een melodie krijgen. Beter kan ik het niet uitleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krul uw lippen naar binnen tegen uw tanden.
Sluit het gat af met uw tong.
Nu kunt u met of zonder trilling van uw tong en de aangevoerde lucht fluiten.
Oefenen met verschillende positie,s van lippen en tong
zorgen voor verschillende tonen en ,riedels,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een vogelfluitje