hoe moet je borduren met canvas?

Hallo allemaal,

Ik wil graag een cadeautje maken voor een vriendin die net is bevallen. Ik wil dus op een baby mutsje de naam borduren maar ik had op Internet al gelezen dat je daarvoor canvas ofzo nodig bent, maar ik kon nergens vinden hoe je dat nou gebruikt.
Dus ik vroeg me af of hier iemand is die me kan uitleggen hoe je dat canvas nou precies moet gebruiken.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 51 minuten:
En weet iemand misschien ook waar je het kan kopen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat je dit in vrijwel iedere hobbywinkel kunt vinden:
https://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/dmc-soluble-canvas.asp

Antwoorden (1)

Op canvas borduren is lastig omdat er geen gaatjespatroon op canvas zit, wat je bij stramien wel hebt. Dus dan is het lastig de kruisjes even groot te maken. Je zou het patroontje op de canvas kunnen leggen, eventueel vergroten of verkleinen tot de juiste maar, en de gaatjes doorprikken.
Ik heb niet gekeken maar ik denk dat er vast wel voorbeelden te googlen zijn
anneliez