hoe maak je je eigen oorbellen?

ik ga voor het goede doel eigen oorbellen maken, maar weet iemand misschien hoe ik aan de spullen kan komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij een hobbywinkel. Daar heb je van die hangertjes en allemaal verschillende soorten kraaltjes en steentjes enz
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je op allerhande manieren doen.
Gebruik wel ECHT ZILVERDRAAD en geen verzilverd draad rond het gebied wat door het oor heen gaat, het daaronder zittende koper/messing kan de gaatjes in de oren enorm irriteren.
Daarnaast zijn goud (duur) of titaniumdraad onbewerkbaar) geschikt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Het plakken van de kraaltjes kun je met industrielijm van Bison doen (houd wat aceton bij de hand , zodat je los kunt komen als je jezelf aan de oorbellen geplakt hebt.

Als er metaalovergangen nodig zijn dan kan dat met soldeertin (hoog tingehalte) als die solderingen maar niet dicht bij de gaatjes in de oren zitten.

Hardsolderen is lastig.
Misschien een domme opmerking maar doe eerst het soldeerwerk en plak dan de steentjes en andere versierselen aan de oorbellen.

Het is lastig zuiver zilverdraad te krijgen, je kunt ook sterlingzilver (925 delen fijn) draad gebruiken, dat is vormvaster.
Kijk ook dan uit of er geen nikkel in zit, sterlingzilver bevat wel wat koper maar is zelden een probleem.
Het Nederlandse zilver (585/650/750) is harder maar is minder /niet geschikt voor de oren.

Vaak wordt zilverdraad in hobbywinkels verkocht welke doorgaans slechts VERzilverd is, echt zilverdraad is best kostbaar.

Jammer dat ik je adres niet weet, ik zou wel een stuk titaniumdraad voor het goede doel willen afstaan.
Het draad is echter zo hard en onbuigzaam dat je wel goed gereedschap en spierballen nodig hebt om het te bewerken.
Overigens heb ik oorbellen met titaandraad gemaakt.
Dat heeft vrijwel niemand.