Waar kan ik het patroontje vinden van deze muts? (brei patroon)

Ik zag op internet dit mutsje gebreid. ik wilde die ook maken, weet iemand waar een patroon van zo'n muts is, of een soort gelijk patroon? (op internet: Liefst gratis)

zie foto:

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze muts was een ontwerp van de Ravelrypdesigner "Bat out of Hell" die helaas al enige tijd niet meer actief is, en haar account zelfs laat verwijderen
Haar patronen zijn helaas niet meer verkrijgbaar.

Eén lid heeft een project ge-upload van deze muts, en hem dus in elk geval gemaakt. Je kunt deze persoon een mail sturen om te vragen of ze je het patroon wil doorsturen, gezien de maker er niet meer 'is'?
Ik krijg ook regelmartig van dergelijke verzoeken en geef er eigenlijk altijd gehoor aan.

Dan staan er op Etsy nog verschillende Nemo-mutsen, ook patronen, maar die zijn wel een beetje anders dan deze. Helaas niet gratis.

Ik ben nog even verder voor je aan het zoeken geweest, maar afgezien van een paar projecten en een paar dode links heb ik het nog niet kunnen vinden. Zoek nog even verder.

Toegevoegd na 10 minuten:
De muts zelf is gewoon rondgehaakt in stokjes (bovenaan beginnen, meerderen tot juiste omtrek en doorwerken tot gewenste lengte.
Alle losse onderdelen zijn ook gewoon stokjes en hier en daar wat dubbele en halve stokjes, opgenaaid op de muts. Kind kan de plas doen.

Ik vind ook wat patronen in vasten, en die zien er eigenlijk mooier uit, maar wel wat bewerkelijker.

Toegevoegd na 11 minuten:
(Herstel ; het moet zijn ene ontwerp van BZ Crochet ; is echter niet heel erg belangrijke info, maar toch....)

Toegevoegd na 18 minuten:
Hier nog een patroon voor een babyversie (eenvoudig te vergroten) voor maar 3 dollar (2 euro).
http://www.ravelry.com/patterns/library/clown-fish-baby-hat
(Die wil ik eventueel zelfs wel voor je bestellen; moet toch weer wat te haken hebben :lol:).