Kan ik op mijn 13e nog beginnen met paardrijden?

ik ben 13 zou ik nog kunnen beginnen met paardrijden zo ja: hoe vraag ik dat het best aan me ouders die alle 2 bang zijn voor paarden :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (10)

''Mam, pap, mag ik alsjeblieft gaan paardrijden?''

Je ouders gunnen je het vast wel omdat jij er plezier aan beleeft!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag of je een proefles mag nemen om te kijken hoe dat gaat. Laat je ouders meekomen en laat ze zien dat het heel veilig is. Laat ze zien dat de paarden heel lief zijn, niet bijten en dat je, als je rijd een cap (helm) draagt.
13 is zeker niet te oud om te beginnen. Ik wens je heel veel plezier en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat je ouders zien of merken dat een paard of pony geen dier is waar je bang voor hoeft te zijn.
De meeste mensen die bang zijn voor een paard hebben in het verleden iets meegemaakt waardoor ze erg zijn geschrokken van het dier.
Die mening of dat gevoel is tot vandaag de dag (nog) niet veranderd.
Dus als jij graag wilt gaan paardrijden moet jij beetje bij beetje zorgen of laten merken dat hun mening niet klopt over paarden (kan per dier onwijs verschillen)
En dat je niet bang hoeft te zijn voor een paard.
Als je ouders minder bang worden voor paarden dan zal jij eerder mogen gaan paardrijden.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor je kan op bijna iedere leeftijd beginnen met paardrijden.
Ik denk dat je zelf eerst wat informatie moet inwinnen en dan eens rustig met je ouders moet gaan praten. Laat zien welke veiligheidsmaatregelen je neemt, goede kleding, helm etc.
Vraag ze anders eens om mee te gaan naar een goede (erkende) manege om daar een informatie gesprek te hebben met een instructeur. Die kan ze precies vertellen wat de risico's zijn.

Maar pas op, het is verslavend ;-)
13 jaar geleden
Misschien kan je beginnen met wat te gaan helpen in en rond de stallen van een manege. Voor dat je 't weet zijn jouw ouders eraan gewend en zit jij op een paard.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ouders het kunnen betalen heb je hier hele goede antwoorden te pakken .
Als je ouders het niet kunnen betalen, zul je een baantje moeten zoeken, paardrijden is kostbaar.

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn kinderen zitten ook op paardrijden, dus ik weet waar ik over praat.
Je bent je ouders een slag voor als je op dit aspect vooruit loopt.
Als je je ouders vertelt dat je een baantje gaat zoeken om het paardrijden (mede) te betalen heb je ook dat argument goed ingevangen en laat je je ouders zien HOE serieus je in je wens bent.
Het leren paardrijdenis zeer goed voor kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een goede ontwikkeling. En je bent zeker weten niet te oud.
Inderdaad is een proefles en je ouders meenemenn een goed idee. Misschien kan je inderdaad een bijbaantje nemen dan kan je er zelf ook aan mee betalen en nog wat geld sparen zelf ook.
Veel plezier.buitenritten in het bos en op de hei is ook aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaan paardrijden op je 13de kan prima.
begin ergens waar je je op je gemak voelt
neem je ouders mee zodat ze kunnen zien waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het zelf ook gedaan.
het is echt hartstikke leuk!
en je hoeft niet bang te zijn vooral
als je bij een manege gaat rijden is
er niks aan de hand manege pony's zijn
daar op getraind en andere pony's is het
ook zo je moet gewoon als
je een keer iets gaat doen met paarden
een paard/pony doen die ook voor onervaren ruiters is
maar bang zijn is nergens voor nodig;)
groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, daar kan je best nog mee beginnen.
ik ben erop gegaan toen ik 14 was,
vraag of je met een paar losse proeflessen mag beginnen. om te zien of het wat is.
en neem je ouders ook een keer mee, dat ze kunnen zien hoe het daar gaat.
als het goed gaat, en jij vind het echt heel leuk dan kan je er voor vast op gaan.

ik dacht ook dat ik het leuk vond maar na 10x had ik het wel gehad.