Stel dat je lucht op is en je zit op 15 meter diepte. In theorie zou je binnen 10 seconden boven kunnen zijn.
Mits je je ballast af kan gooien.
Echter is dit zeer slecht ivm decompressieziekte. een Buddy (zo noem je je duikmaatje) kan dan lucht delen. om veilig in de benodigde tijd boven te komen.

Dit is nog maar een voorbeeld, maar er kunnen legio dingen fout gaan.
-Loodgordel verliezen
-Verstrikt raken
-Weg kwijtraken (slecht zicht)
-Met stroming weggevoerd worden.
En zo zijn er nog wel legio dingen die fout kunnen gaan.
In tegenstelling tot het normale leven kan je niet even je mobieltje pakken en voor hulp gaan bellen.
Maar zwem je dus onder water met c/a 40 kg extra ballast.
Een buddy is dus echt een must.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

Ja, dat is voor de veiligheid. Je weet nooit, ondanks alle voorzorgen wat er kan gebeuren, en dan wil je echt niet alleen zijn
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetzelfde geldt in principe voor parachutespringen: je moet dit een aantal keer met een instructeur gedaan hebben voordat je het alleen mag doen.
Voor als je lucht bijvoorbeeld op is. Dan kun je samen naar boven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor zover ik weet is het niet (wettelijk) verplicht om met twee personen te zijn, maar het is in elk geval wel heel verstandig om in geval van problemen een maatje bij je te hebben.