Wat voor taal puzzels zijn er allemaal waarbij er gespeeld wordt met woorden zeg maar?

Dan bedoel ik dus geen kruiswoord raadsels enzo. En hoe heten ze?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel GEEN kruiswoord raadsels of woordzoekers ofzo. Maar ik bedoel dus dat je bijv. uit namen beroepen moet halen enzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Amadea
12 jaar geleden
Wat bedoel je dan met puzzels als het geen puzzelboekjes mogen zijn? Had er dan het woord spellen moeten staan? Bijvoorbeeld Woordrummikub, Scrabble, Boggle, Lingo? Je vraag is erg onduidelijk hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Ik heb niet gezecht dat het geen puzzelboekjes mogen zijn. Het moeten dan bijv. van die dingen die Thessa en Chocolaatje zeggen zijn.
Amadea
12 jaar geleden
Als jij zo graag met taal bezig bent dan zou je moeten weten dat je iets niet gezecht maar gezegd hebt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor. Zo geweldig ben ik niet in spelling. En ik vind vooral het puzzelen leuk. Dat betekent niet dat ik verder ook veel met taal bezig ben. Ik doe deze dingen gewoon heel af en toe..

Het beste antwoord

Er zijn heel veel sooorten taalpuzzels. Ik heb mijn puzzelboekje erbij gepakt en dit staat er o.a. in:

- woordzoekers
- doorloper
- zweedse puzzels
- cryptogram
- rebus

en nog veel meer soorten. Dus gewoon een boekje openslaan en er staan er verschillende voor je neus;)

Toegevoegd na 1 minuut:
Door je toevoeging: Deze puzzels heb je inderdaad ook. Meestal staan deze in speciale puzzelboekjes, bijvoorbeeld in 10 voor taal. Deze hebben geen speciale naam (volgens mij).

Toegevoegd na 3 minuten:
Je hebt ook puzzels dat er woorden gehusselt zijn en dat je er een woord van moet proberen te maken (anagrammen). Of dat er verschillende gezegden door elkaar gehaalt zijn. Hopelijk is dit wat je bedoelt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt er meerdere. Het zoeken naar woorden zijn de woordzoekers. Puzzels die lijken op kruiswoord zijn zweedse puzzels of cryptogrammen. Als je de woorden al weet, maar je moet ze passen is het een legpuzzel of een paspuzzel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oehoehoehoehoeh i weet er een :D

ik zag het toevallig staan toen ik gv opstarte xD

maar je hebt een zin en daar staan dieren in zoals:

je eindigt een woord met e en het begint het volgende met land
dan heb je eland

en dat soort dingetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je hoe ze heten? Ik moet leuke dingen hebben om de dag door te komen aangezien ik al de hele dag op bed lig...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ahw ben je er ziekjes?? ik moes helemaal alleen scheikunde afmaken :( die 2 hielpe nie eens :(
Syllogismen!

Alleen dit heeft meer te maken met ruimtelijk inzicht alleen het bevat ook zeker een taalkundige kwestie.

Je hebt te maken met multiple-choice vragen waarbij je de verkeerde woorden moet uitvissen die niet in het rijtje thuishoort en ook met verschillende logistiek en afbeeldingen.

Misschien is dit wat voor jou?
Aangezien je me een erg leergierig persoontje lijkt.

Groeten, Yora.