Moet ik het sprinkhanen kweekbakje besproeien?

Ik heb sinds vorige week woensdag een kleine sprinkhanenkweek. Nou schijnt dat je het bakje met zand (voor het leggen van de eitjes) steeds vochtig moet blijven. Maar dat het ik die anderhalve week niet gedaan. Is dat erg? En komen de eitjes dan wel uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Huisvesting

Een 4 literbak of aquarium met deksel uit gaas.

Een warmtebron, (lamp of bureaulamp) dichtbij

of liever in de kooi.

Dit geeft aan de insecten de kans van de

gewenste temperatuur te kiezen. De lichten

moeten ongeveer 16 uur per dag branden;

Dit geeft de noodzakelijke warmte.

Een pot met zand voor de eileg.

Het zand of vermiculite moet vochtig maar

niet nat zijn. Bevochtig het zand regelmatig. Als de bak op poten staat kan men een gat in de bodem maken zodat de pot met zand op grondhoogte komt.

Voedsel
Verse mix van planten, sla, kool en grassen. Probeer alles wat voorradig is. Was het voedsel goed om al de pesticide te verwijderen. Geef ook een klein potje met granen of havermout want ze hebben ook droog voedsel nodig.

Water
Geen, meestal halen ze hun vocht uit het voedsel. Zie dat er voldoende voedsel en granen voorradig zijn. De sprinkhanen zullen zelf hun vochtopname regelen door af te wisselen tussen vers en droog voedsel. Het is beter de bak droog dan vochtig te houden.

Huisvesting

Een 4 literbak of aquarium met deksel uit gaas.

Een warmtebron, (lamp of bureaulamp) dichtbij

of liever in de kooi.

Dit geeft aan de insecten de kans van de

gewenste temperatuur te kiezen. De lichten

moeten ongeveer 16 uur per dag branden;

Dit geeft de noodzakelijke warmte.

Een pot met zand voor de eileg.

Het zand of vermiculite moet vochtig maar

niet nat zijn. Bevochtig het zand regelmatig. Als de bak op poten staat kan men een gat in de bodem maken zodat de pot met zand op grondhoogte komt.

Voedsel
Verse mix van planten, sla, kool en grassen. Probeer alles wat voorradig is. Was het voedsel goed om al de pesticide te verwijderen. Geef ook een klein potje met granen of havermout want ze hebben ook droog voedsel nodig.

Water
Geen, meestal halen ze hun vocht uit het voedsel. Zie dat er voldoende voedsel en granen voorradig zijn. De sprinkhanen zullen zelf hun vochtopname regelen door af te wisselen tussen vers en droog voedsel. Het is beter de bak droog dan vochtig te houden.

voor verdere info zie link.

Toegevoegd na 34 seconden:
sorry heb het 2 keer geplakt.