Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik het beste een (baby) mobiel maken?

In een eerdere vraag zocht ik een grote knuffel van Leendert Jan Vis.
( http://www.goeievraag.nl/vraag/grote-knuffelbeesten-koop-figuurtjes-leendert.180729 )

Aangezien ik niet verder kom dan kleine knuffeltjes, hebben we besloten het plan te wijzigen, we willen een mobiel voor boven de wieg maken, met daaraan een aantal (stuk of 5 a 6) van die kleine LJ Vis knuffeltjes.

Het idee is er dus al, nu alleen de uitwerking nog.
Heeft er iemand een goed idee hoe we het beste zo'n mobiel kunnen maken, met welk materiaal en waar we het materiaal kunnen halen etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel leuk om te doen. Bedenk eerst even wat voor een model je wilt, kijk hier voor inspiratie:
http://www.google.nl/search?q=zelf+een+mobiel+maken+baby&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi&biw=1662&bih=865

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het hangt er van af waar die mobiel moet komen hangen.

Als hij aan een haak kan hangen, kan je een of twee houten klerenhangers als basis nemen.
Daarin kun je gleuven maken en daarin bevestig je dan een stevig stuk lint.
Als het mooi lint is, kun je dat bovenop met een grote strik vastzetten.
Je kunt ook het hout van de kleerhangers met lint omwikkelen.

Aan de stukken lint die op verschillende lengte zijn,\
bevestig je de vis knuffeltjes.

Oh ja: een mobiel moet kunnen bewegen.
Je moet dus de haak van de eerste kleerhanger ook met een lusje aan de wieg, of bedje o.i.d hangen, zodat ie kan bewegen.

In plaats van kleerhangers kun je ook twee latjes nemen of ronde spijlen en die kruislings aan elkaar maken.

Nog een idee:
Koop een meter ketting bij de bouwmarkt.
Bevestig verschillende stukjes aan weerszijden van een latje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de links. Ik denk hier wel wat mee te kunnen.
+

Andere antwoorden (1)

gebruik de stokjes die je in een vlieger steekt, ze zijn heel stevig en ja kan er goed dingen aan ophangen. doei hey!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding