Hoe krijg je verzinkte schroeven weer los uit vlonders van Bankirai hout?

Jaren geleden een vlonder aangelegd met verzinkte schroeven. Inmiddels weet ik dat het RVS schroeven hadden moeten zijn. Jammer genoeg hebben ze ook nog kruiskoppen. Nu moet ik onderslag balken vervangen en dat lukt niet. De schroeven zitten muurvast. Enkele schroeven heb ik losgekregen en ze zijn zwart van de roest. Weet niet hoe ik verder moet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.7K
Z512099
6 jaar geleden
Je zal alle schroeven moeten uitboren.

Antwoorden (1)

Daar zijn speciale gereedschapjes voor. Zie video.
Misschien breekt de schroef, dat is dan niet anders.
Wel heb je dan de plank los.