Wij zijn 13 jaar en wij willen in de zomervakantie een film gaan maken en monteren waar kunnen wij een script vinden voor een film van ongeveer 1 uur?

Wij zijn 13 jaar en wij willen in de zomervakantie dus een film maken van ongeveer een uur. Aangezien wij te lui zijn om een script te schrijven zoeken wij al een tijdje op internet maar kunnen we niets vinden. misschien kunnen jullie ons helpen.

Toegevoegd na 15 minuten:
We gebruiken de film alleen zelf dus gaan hem niet op youtube of iets dergelijks zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Super cool idee, maar waarom niet zelf een verhaal erbij maken? Dan ben je pas echt origineel! Er zijn ook veel site's voor het schrijven van je eigen verhaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zoek een film uit die jullie leuk vinden en laat een paar scènes weg, dan kom je ook wel aan 1 uur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het recht niet om van dat script een film te maken daar kan je een boete krijgen van duizenden euro's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is alleen als je het publiceert en 13 jarige meisjes pakken ze toch niet zo hard aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb een keer op tv gezien dat een jongen een film had gemaakt ook niet gepubliceert en toen hoge boete gekregen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de VS zeker? Daar klaagt iedereen alles aan als er ook maar 1 piepklein dingetje niet bevalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja echt kinderachtig van die mensen
een script vinden is de waarschijnlijk nog niet het moeilijkste
maar wat denk je van locatie kleding etc etc
voor sommige zaken kun je toch beter en soort verhaallijn schrijven inclusief de plaatsen of decors
en de tekst grotendeels ter plekke bedenken ?
het zelf maken is denk ik toch het beste
12 jaar geleden
Houd een tijdje een dagboekje bij, een script uit je eigen leven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had kunnen googlen op "toneelteksten". Dat is bijna hetzelfde, maar dan voor op toneel en daarnaast kan je het prima filmen...

http://vanginckel.tripod.com/id12.html

http://www.denieuwetoneelbibliotheek.nl/texts

De reden dat je niks vondt op internet heeft alles te maken met plagiaat en auteursrechten, dit om te voorkomen dat mensen die niks hebben geschreven met het verhaal van een ander aan de haal gaan en vervolgens claimen dat zij het zelf gemaakt hebben, terwijl ze het geschrevene van andermans werken hebben gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een boek dat jullie allebei looi vinden, of een spel dat jullie graag doen.
Kies daar een stuk uit dat je wilt gaan filmen, en schrijf het zo dat het je script wordt.

Veel plezier !